Gullig bebis och idiotisk gubbe

Allt jag hade tänkt mig att göra igår gjorde jag, fan va gött!
Balkongen är äntligen fräsch och det syns inga vinterjackor så långt ögat kan nå!

Plus att jag gick över till Mirja och Tomas som sagt och fick hälsa på lilla Loke, han hade ju växt en del ja, haha, sist var han nyfödd och var ett litet knyte man knappt vågade röra på eftersom nacken inte riktigt vill hålla upp huvet då.
Men nu hade han lite mer koll, så man kunde slappna av när han satt i famnen på mig, blev lite kär i honom.
Världens leende och pricken över iet var de två små tänderna som kommit upp i mitten på underkäken.

Det var nice att prata med dem, alldeles för länge sen, nu ska jag iaf snart tillbaka med en kasse böcker till bokmalen Mirja, jag ska bara hitta böcker som inte innehåller vampyrer och zombies och annat smask, för det var icke hennes cup of tea (som man käckt kan säga om man vill vara lite töntproffsig).
Jag ska kolla upp det när jag skickat detta inlägget :)

När jag sen skulle gå iväg skulle jag säga hejdå till Loke, denna nyifikne pöjk som kämpade efter min uppmärksamhet under tiden jag var där, blev nog förvånad när jag försökte mig till att gosa med honom, så istället så blev han tokblyg och fnissig och försökte gömma sig i pappa Tomas famn- gulligt! :)

Senare på kvällen tog jag mig en promenad på nån timme sådär, jätteskönt!
Ner till återvinningsstationen fick jag sällskap av Jerry, vi tog massa skräp som skulle dit som kommit fram under balkongstädningen.
När vi närmar oss ser jag en gubbe stå och rota i metallåtervinningen.
Trodde först han hade tappat nåt, men när vi närmade oss såg jag att han drog upp 3 tomburkar öl som jag kan tänka mig att han skulle panta.
Vem är så idiotisk att han drar ner armen i metallåtervinningen? För 3 ynka burkar?
Jag ser framför mig alla lock till konservburkar som väntar på att få snitta någon innan de hamnar i återvinningen.
Är det värt 1,50 kr?
Galna gubbe.

Nej, nu blir det bokletning och frukost!
Hej hå!

Kommentarer
Postat av: Gammal Gubbe

jag är en gammal gubbe och jag rycker om att leta burkar så du ska bara vara tyst lilla flcika där innan hjag biter dig i nöäsan

2009-04-17 @ 11:27:31
URL: http://www.pantamera.nu
Postat av: Tess

Härligt med en fräsch balkong :-) Jag pysslade en del med vår balkong idag. Ska bli intressant med en första sommar i denna lägenheten. Just nu vet man ju inte riktigt hur solen kommer ligga och hur varmt det kommer bli på balkongen :-)

2009-04-17 @ 11:51:48
URL: http://highlandertess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0