Lugg!

Idag klippte jag mig faktiskt.
Eller ja, faktiskt och faktiskt, klipper mig regelbundet, men jag styrde mig en lite halvlugg idag, lugg hade jag väl senast när jag var 15.
får ta kort och slänga upp lite senare, men vill vänja mig lite först, haha, hur ovant som helst, och jag som tänkte klippa hel lugg först :)

En arbetskamrat krockade med ett rådjur idag när han skulle till jobbet, som tur var dog rådjuret direkt. Bilen blev helkvaddad fram, men föraren och de 2 passagerarna klarade sig helt. Tur att det inte var en älg.
Min syster körde en gång på ett rådjur, men det dog inte. Då tog hon upp en gren som låg på backen och slog ihjäl det.
Det var den bästa att göra när man inte har något annat, hade hon väntat på en jägare hade djuret fått ligga och plågas länge.
Jag vill också tillägga att hon storgrät samtidigt, hon är inte en galning.
Stolt över att hon kunde tänka så klart.

Ute i bushen nånstans körde någon på en älg, tror det var i höstas. De ringde då polisen som skulle komma och skjuta det.
Men de..."glömde bort" det, eller "glömde" ringa markägaren. Kommer inte riktigt ihåg.
Några dagar senare hittade några jägare älgen, som krupit iväg en bra bit och lagt sig under ett träd som skydd.
Hade de inte haft hunden med sig hade det legat där och självdött.

Ska man inte kunna lita på polisen i sådana här lägen?

Kommentarer
Postat av: Tess

Vad hemskt! Tur att de klarade sig!



Tycker det var starkt av din syster! Det är rejält jobbigt att göra så, men man vet samtidigt att det är för djurets bästa.

2009-04-09 @ 14:33:14
URL: http://highlandertess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0