Recept!

Testade precis ett recept ur senaste Buffé-tidningen. (icas egna tidning) Jättegott!

Aubergine- och Zucchinilasagne.
4 pers
Ugn 225 grader

Skär 1 aubergine (ca 250 g) och 1 zucchini (ca 300 g) i tunna skivor.
Stek grönsakerna i olivolja i en stor stekpanna, stek hälften åt gången.
Skala och pressa ner 2 vitlöksklyftor.
Smaka av med salt.

Skär eller klipp 1 paket färska lasagneplattor (ca 200 g) i 7 cm breda bitar.

Varva en burk färdig tomatsås (500 g) av pastasåstyp, de stekta grönsakerna, klickar av 200 g färskost av philadelphiatyp och lasagneplattorna i en smord ugnssäker form (ca 18x27 cm).
Börja och sluta med tomatsås.
Strö över ½ dl riven ost.
Ställ in i ugnen 15-20 minuter.
Servera med grönsallad.

Jag slängde på lite mer ost :)
Och hade lightprodukter av philadelphia och den rivna osten, funkade hur bra som helst.
Detta receptet hör till det de kallar "billiga veckan"
För mig kostade denna måltid ungefär 90 kr, det enda jag hade hemma då var vitlök och olivolja.
Men man kan säkert få ner priset ännu mer, köpte en ekologisk pastasås t.ex.
Och man behöver ju inte steka i olja om man inte ar det hemma.

Är ni sugna på något nytt och gillar moussaka ska ni testa den här, typ samma krämighet, bara att det är pasta istället för potatis!


Tack förresten Tess, det verkar vara nån sån pippi jag såg förut på promenaden, visste inte ens att det fanns :)
(hoppas det är ok att jag lägger ut bilden, annars får du yla på mig så tar jag bort den)
!
Jag är en gulsparv, kviddevitt.

Hej och hå!

Kommentarer
Postat av: Tess

Vad kul att jag gissade rätt :-) Det finns fullt med sådana hos mina föräldrar så tyckte det lät bekant. Det är inte min bild btw, jag länkade bara till en jag hittade via Google :-)

2009-04-19 @ 21:18:11
URL: http://highlandertess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0