Tråkig men bra bildag

Det enda bra med att vi blev tvingade att ha semester denna veckan är att man hinner med att göra massa grejer så man slipper ta en hel helg att göra det längre fram när det förhoppningsvis är ännu varmare ute!
Började dagen igår med att lämna in bilen för det behövde bytas bromsbelägg bak.
Ja, jag köpte bilen ny 2006, folk blir förvånade att det ska krångla redan nu, men det är så att jag kör naturvänligt och bensinsnålt.
Då bromsar man inte så mycket, bromsar man inte bli bromsarna kassa.
Härligt, är man snäll mot naturen får man lämna in bilen, är man snäll mot bilen får naturen betala.
En härligt ond cirkel.
Men då betalar hellre jag, naturen får betala för så mycket annat.

När bilen var klar åkte vi ut till mina föräldrar och tvättade bilen, en riktig vårstädning, både inne i och utanpå bilen och som grand finale blev det vaxning. Första gången jag gjorde det, var kul...typ halva bilen, sen började armarna domna bort, haha, tur att man har en liten fjuttbil :)

Efter allt detta slit så var jag schleten, hamnade framför tv.n med dåligt samvete för att jag inte tog vara på solen.

Varför kan man aldrig vara nöjd med vad man åstadkommit på en dag?
Får ju dåligt samvete för att jag inte kan slappna av också.
Och tråkigt och tidsdräpande med bil är det också, så den har jag inte gjort något med sen säkert i höstas,  så det har jag haft dåligt samvete för fram tills igår då.
En tung sten kan nu släppa iaf, yippie.
Bara säkert sådär 20 stycken kvar.

Idag har jag tänkt mig att gömma undan vinterkläder och fixa på balkongen!
OCH så vill jag springa över till Mirja och Tomas!
Tomas har jag ju träffat, men Mirja har jag inte sett sen deras son var nyfödd, det är ju sjukt vad tiden går, ska bli kul och se hur mycket han har växt! (ja, sonen, inte Mirja, Mirja är en hon)

Adios

Kommentarer
Postat av: Tess

Jag gillar din bil! Tycker det är bra att du kör naturvänligt också. Naturen är det lite svårare att "fixa" efteråt så....

2009-04-16 @ 14:02:31
URL: http://highlandertess.blogg.se/
Postat av: Bella

Ja precis, den är ju det. Den får ta så mycket skit ändå så :/

2009-04-16 @ 18:08:02
URL: http://bellathebean.blogg.se/
Postat av: Anonym

O de va kul att du kom över o prata lite:) Om de blir nån öl till helgen kan du väl höra av dig ja har själv några öl som väntar på sällskap:)

2009-04-16 @ 18:16:09
Postat av: Jokern

O de va ju jag Thomas som skickade de förra inlägget:)

2009-04-16 @ 18:17:47
Postat av: Mirja

Haha ja jag hoppas folk fattar att Mirja är en hon hahahahahaha....

2009-04-16 @ 19:21:16
URL: http://mirjaa.blogg.se/
Postat av: Bella

Jokern - Om det blir nåt partaj hör jag av mig :)



Mirja - HAHAHA, jo det hoppas jag med, jag älskar att överdriva förklaringar ibland :)

2009-04-17 @ 09:50:44
URL: http://bellathebean.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0