Damm

Idag var vi 9 stycken på jobbet.
Två höll till på kontoret, en slipade instängd alldeles för sig själv, sen var vi 5 pers som fick i uppgift att dammsuga taket i fabriken. FY FAN. Ja och så var det en plåtchef som hjälpte till lite ibland.
Så två stycken stod på en slags hiss med en varsin dammsugare, och så hissade de upp sig till taket iförda munskydd och mössor för att slippa få all dret på sig och i sig. (Och ja, de hade kläder också)
Sen var vi 3 pers nedanför om flyttade runt denna hissen och sopade upp all skit som hamnade på golvet.
Så jag var på golvet, vilket var tur eftersom jag är höjdrädd, jag hade antagligen fått svindel...högt i tak..*brr*
Vi kom inte ens en fjärdedel av allt tak, våran älskade chef trodde nog allt skulle bli klart idag, tji fick han.
Varför dammsuga tak? Jo, det ska målas om, så det ska komma någon firma och fixa det.
Antagligen har de så bra grejer att de bara kör över hela taket och så *poff* är smutsen borta.
Det känns som det vi gjorde idag var bortkastad tid.
Men chefen ville inte att vi skulle producera idag och eftersom vi var ett litet antal arbetare som inte tagit ledigt var han tvungen att fixa något jobb åt oss.
Blä.
Så nu har jag ont i armar och rygg, det var ett tungt pass.

Men men.

SKIT I DET NU!

Nu ska jag snart börja greja inför imorgon, men ska äta först. :)
Dick har anlänt idag, så nu blire väl soffa och softa med honom och Jerry innan helvetet bryter lös i köket.

Tjipp tjo!

Kommentarer
Postat av: Emma

Yes!

Nu funkade det :)

Jag blir toookig på min dator. Den är knäppknäppknäpp.



Nacken ska ömma! Sist jag var på konsert och headbangade som en tok så sträckte jag nacken. Goddag yxskaft.

2009-12-30 @ 16:33:57
URL: http://onthemoonwithsteve.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0