Gin & tonic?

Goddagens goddagens!
Nu var julen över för denna gången, innan julen trånar jag som en tok inför all maten, efteråt sitter man helt förstörd och undrar varför man tog den där extraportionen.

Den 22 dec var jag över hos Marie där vi delade ut julklappar några vänner emellan så, mycket trevligt, glögg och nybakade lussebullar fick vi :)


Detta var grejerna jag fick av kompisarna:
- Lite grejer att ha i badkaret
- Löste från te-affären
- Belgisk choklad att ha i varm mjölk
- Toalettpapper där man kan skriva berättelser
- Tarantinodubbelfilm; Deathproof & Planet terror, fantastiska filmer!
- Idioten. En bok som man ska ha läst innan man levt färdigt detta livet.

Vi var hos mina föräldrar och firade på julaftonen, och så kom min moster Anne med hennes familj över också, de bor bara några hus bort.
Det var nice, vi åt, pratade skit och drack grogg.
Sen fick jag agera julklappsutdelare.


Dizzie var nästan snäll mot julgranen.


Det är jobbigt att vara katt


Så här snälla var de ju inte precis hela tiden, haha.


Moster Anne med sin Håkan, deras barn (vilka man nog inte ska kalla barn längre, haha) gömde sig mest i bakgrunden.


Mor och far


Jerry min Jerry


Ett litet pusskort :)


HAHA, fångat Suomi mitt i ett hopp :)


Ännu ett pusskort :)

Sen satt jag och Jerry kvar uppe när mostra hade gått och mor och far gått och lagt sig, vi lyssnade på lite hårdrock och fnittrade.



På juldagen var det lugnare, jag hjälpte min mor att få igång sin nya mobil, jag hjälpte henne med lite bilder på datorn och installerade spotify som hon fick med när hon köpte mobilen, hon fick två inbjudningar, så jag fick den andra :)
Sen åt vi rester från dagen innan och vid 18-tiden gick jag och Jerry över till sara med en glögg och julklappar.
Vi hade väldigt kul, satt å glodde på tv och pratade skit och drack glögg.
Sen frågar Patrik - "vill ni ha gin & tonic?"
Javisst svarar vi, det är gott.
Så han går och hämtar detta, tar fram glas och så vidare. Vi blandar ihop en varsin grogg, jag, Jerry och Patrik.
Hmm..ja, lite starkt var det tänkte jag, Patrik tyckte hans var lite stark så han hällde på mer tonic water.
Så kommer Sara, hon vill ha en lite grogg bara, så hon häller i lite gin, fyller på med desto mer tonic water.
Hon tar sig en klunk och börjar sen halvt om halvt skrika att det smakar för jävligt, det smakar bara sprit.
Hon tar upp tonic water och luktar...gissa om det inte var hembränt då. HAHAHAAAA!!!! Så vi hade suttit och druckit Gin och hembränt, inte undra på att det var starkt. Det roligaste var som sagt i efterhand när vi tänkte på att Patrik spädde ut sin grogg med mer hembränt för att det var lite starkt, hahahahahaha! Vi höll på att bryta ihop allihopa tillslut :D
Sara tog fram en tillbringare, så vi fick hälla ut sprit från våra glas och hälla på med hederlig apelsinjuice istället :)
Sen tog vi från tillbringaren resten av kvällen när vi skulle fylla på :)


Tillbringare med hembränt + gin och en tillbringare med juice



Mycket vacker bild :)


Jerry har Elvisläpp :)


Patrik lite trött


Nämen, vad har jag i handen? Inte är det väl snö?


Ojdå, går jag inte väldigt nära Patrik? Ojojoj...hur ska det här gå...


Hoppsan Kerstin, kollisionskurs?


Vaken :)


Haha...sovandes igen :)


Jag å Sara posar



Sara lycklig med en liten grogg


Vi avslutade självklart kvällen hos dem med att ge Patrik lite mer snö.


Tissetass 1


Tissetass 2


Tissetass 3. (Jodå, titta lite, han är där)


Det snöade när vi skulle hem...ganska mycket också


Yeah, snögubben!


Jerry hittade en väg att ramla på


Det har aldrig varit så kul med snö någon gång i mitt vuxna liv som det var den natten :)


Jag tror Jerry ramlade 3 gånger :)


Lite snöig eller vad? Vi stod nog en kvart och borstade av oss innan vi vågade gå in i huset.


Sen försökte Jerry prata med Dick i telefon samtidigt som han skulle äta en köttbullsmacka, det gick inte så bra, köttbullarna flög åt alla håll :)

Det var väl en sammamfattning på julhelgen, tänkte avsluta med mina julklappar :)

Jag fick ju en TOOL-tröja av min älskling, dock är den lortig nu, så det får bli någon annan gång ni får se den :)
Annars så fick jag:

Den ville inte bli korttagen, men det är en liten värmeljushållare som det står "Om du inte lyckas själv, be då din pappa om hjälp" på. Mycket gullig :)


Bokstöd!


Presentkort på sköna rum (Jag ska ta en massage av axlar och rygg) och ett på coop


Mysgrejer :) Übermjuka strumpor och världens varmaste torgvantar, mmm... Jag fick också ett par grå benvärmare, men de är i tvätten, precis som min tooltröja :)


Och avslutningsvis en aroma bodylotion med lukt; passion, pomegranate & hot chili, luktar underbart!

Tacktacktack! Ni är gulliga allihop! :)

Idag ska jag shoppa ihop lite mer nyårsgrejer, börjar dra ihop sig nu :)

Tjipp & Tjo!


Kommentarer
Postat av: Tess

Härliga bilder! Att du lyckas ta kort på Suomi mitt i ett hopp utan att det blir suddigt är jag riktigt impad av :-) Här är det rena skumrasket när katterna busar och jag ska försöka ta roliga kort :-D

2009-12-27 @ 17:19:03
URL: http://highlandertess.blogg.se/
Postat av: Maol

Ha ha låter nice! ^_^

Inte så konstigt Patrik däckade om han spädde ut sin grogg med "tonic" he he he he...:P

2009-12-27 @ 22:02:48
URL: http://monstars.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0