Pepparkakor, helgbesök å massa annat

Hej å Hååå.
Jag har ju inte hunnit skriva här nu, känns som det var ett år sen.
Självklart ska jag ersätta denna tid med bilder.
Det får bli från denna helgen, då Jerrys syster och hennes kille kom upp på besök från småland.


Systern Fia och hennes Mackan



Testa själv att stapla jordnötsringar på näsan, det var svårare än jag hade trott.
Men jag vann med 4 ringar!


Jerry tapper tvåa med 3 ringar.



Smurfdebatten var het som vanligt.
Det intressanta att inflika är att både jag och Fia sett en smurf. Jerry blev väldigt paff när jag en dag berättade att jag träffade gammelsmurfen på hultsfredsfestivalen 2001, eftersom han då redan fått berättat från sin syster att hon träffat en smurf en gång.


Och så skulle vi ju leka med katterna


Vi hade så roligt så


Sen fick hon gå till Mackan


Censur?


Vad gör Fia?


BodyguardDizzie går och spänner sig


Filosoferar?


Och så kom perukerna visst fram..


Fia passade i den lila peruken


HAHAHA, inga kommentarer


Hahaha, underbart!


Jerry söt i den lila också minsann :)



Hur Fia fick till den här minen är ett mysterium, vi försökte få henne att återskapa det under kvällen, dock så misslyckades det.



HAHAHA, detta som kommer nu är en bildserie.
Vi hittade peruken liggandes sådär, såg ut som Pernilla smög på oss.(Nja, nu i efterhand förstår jag inte riktigt hur jag kunde tro att det var Pernilla men..)
Då fick Mackan leka galning och slita av hennes huvud och hångla med henne.
Romantiskt?










Vackert va?

Vi hade väldigt kul, jag kollade på klockan en gång, då var hon runt 22.30, sen kollade jag på den igen, då var den 4.30, vi lyckades väl lägga oss en timme senare typ.

Dagen efter gick vi på skyltsöndagen i Arvika, lite mysigt sådär, den enda affären vi gick in i var te-affären, jag köpte mig ett knäck-te som var väldigt gott, mmm :)
Senare på kvällen tog vi en tur upp till storkasberget för att titta på ett upplyst Arvika när det annars var kolsvart, det var väldigt vackert.
Dock var det lite disigt i luften så det gick inte att ta bra bilder, här är den bästa iaf



Igår var jag till Charlottenbergs shoppingcenter med Malin, mycket trevligt, vi shoppade lite grann sådär, jag köpte mina första högklackade partyskor EVER, ska inviga dem på lördag när det är julbord med jobbet, vi ska vara på Gate gästgiveri, god mat OCH nära till akuten om jag bryter nåt, bra va?
Vi var väl tillbaks i Arvika runt 20.30, så där gick den dagen minsann.
Men det var väldigt kul, gött å få pladdra lite :)
Hoppas gardinerna blev bra! :)

Idag har jag gjort pepparkaksdeg, det är min mormors recept på finska pepparkakor.
Och vad är det då för skillnad på svenska och finska tänker du säkert nu.
Jo, de finska blir inte lika mörka, ty det är vispad grädde i, och så är det mildare än de svenska.
Helt underbart goda faktiskt!
Så de ska jag baka imorgon!
Idag har jag bakat en "Herman" som jag fick av Tess.
Jag brydde mig dock inte om att skicka den vidare, har nog med bakning ändå nu, så jag slängde ihop den idag, ska snart smaka den tänkte jag :)

Hmm...just nu har jag nog inget mer att tillägga, men nu vet du lite vad jag gjort!

Tjipp och tjo!

Kommentarer
Postat av: Maol

Jag ska inte säga vad det ser ut som att du gör med katten ha ha :D

2009-12-02 @ 21:15:12
URL: http://monstars.blogg.se/
Postat av: Kristin

Haha dessa peruker. Jag tyckte nog nästan att Jerry blev läckrast alltså hehe

2009-12-02 @ 22:01:55
URL: http://kristinsandgren.blogg.se/
Postat av: Tess

De där finska pepparkakorna lät goda :-) Nåt man får smaka nån gång kanske?

2009-12-02 @ 22:20:36
URL: http://highlandertess.blogg.se/
Postat av: Tess

Förresten...det var bara du som nappade på förslaget om "Hemma-hos" så ska vi ta och göra ett hos varandra kanske? :-) Kan göra ett julreportage kanske och sedan kanske när julen dansat ut?

2009-12-03 @ 22:24:57
URL: http://highlandertess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0