Tuesday ey?

Tisdag tisdag tisdag.

Idag fick man ta svininflunsaspruta på jobbet, många gjorde det, dock inte jag,
Jag har absolut ingenting emot er som tagit den, själv tycker jag dock att det är lite galet att massvaccinera med ett medel man inte vet vilka bieffekterna blir.
Tänk om det blir ett bättre nästa år? och man då är immun mot det bättre eller liknande om man redan tagit detta året.
Nja, jag väntar, blir jag sjuk så blir jag, då får jag skylla mig själv.
Men låt mig tycka som jag vill bara och försök inte få mig över på den andra sidan.
Jag har fått nog med tjat från arbetskamrater.

Tss, inatt drömde jag knäppt igen.
Självklart - festival.
Jag och Jenny skulle visst duscha i ett hus, vi trodde vi var ensamma så vi brydde oss inte om att stänga dörren.
Men självklart börjar det springa omkring massa fulla nakna vimmerbybor utanför dörren, så vi fick bråttom att stänga igen.
När vi sen är klara och vågar oss ut ser vi en väldigt ledsen Marie utanför.
Hon skulle visst precis ha gått in på toan för att kissa när vi slängt igen dörren framför näsan på henne.
Hon hade då fått gå ut till någon buske eller liknande.
Självklart var det några attackerande insekter, några slags larver som hade hamnat överallt på henne, men hon hade lyckats få bort dem.
Men då såg vi två stycken på henne, bruna var de, och teckande? eh? hur får man in tecknat i vanliga bilder?
Jag höll i huvudet med ena handen och i "svansen" med den andra, å så drog jag.
När man slet larven i två delar började den le och skratta. (lite som piff och puff)
Har julen förstört mitt psyke totalt?


Imorgon ska vi iväg ett gäng arbetskamrater till Arvika sjukhus, våran arbetskamrat som har cancer har hamnat där igen.
Han har varit på många färder.
Och cancern har kommit tillbaks.
Och mer därtill.
Livet är inte rättvist.
Kan man stämma livet?



Kommentarer
Postat av: Emma

Då får du ordet KICKASS! :D

2009-12-08 @ 20:56:04
URL: http://onthemoonwithsteve.blogg.se/
Postat av: Tess

Känner igen det där tjatet. Jag tar inte sprutan jag heller. Precis som du har jag inget emot att folk som vill ta den faktiskt gör det, men varför ska de behöva försöka "omvända" andra? Valfrihet heter det ju.



Knepig dröm du! Tecknat i en annars "riktig" dröm..hmmm..:-)



Fy tusan för cancer! Jag är pascifist, men den sjukdomen (och några till) skulle jag vilja ställa upp på rad och skjuta. Ingen människa ska behöva lida så!

2009-12-08 @ 22:14:42
URL: http://highlandertess.blogg.se/
Postat av: Emma

Tack och lov så satt han snällt kvar när kom tillbaka. Min lilla älskling. Tänk om någon skulle sno honom!



Den personen skulle nog li väldigt less när han inser att Roy piper och gnyr mest i hela världen och lämna tillbaka honom.

2009-12-09 @ 17:32:38
URL: http://onthemoonwithsteve.blogg.se/
Postat av: Micke

Argument MOT ditt beslut:

*Du skyller dig själv om du får viruset, men om du smittar någon annan person, ska den skylla sig själv?

*Gratis är gött!



Argument FÖR ditt beslut:

*Du vaccinerar dig idag, och får ett fullgott skydd om två månader. Lite sent kanske...

*Befolkningen vaccineras gratis för att sjukvården inte skulle klara av om hela Sverige behöver sjukhusvård pga svininfluensan. Tror dem räknar med att det är ok om 60% vaccinerar sig, och det är nog i hamn.

2009-12-09 @ 19:18:20
Postat av: Dick

Här har du en till som tänker må bra sen när alla vaccinerade får jobbiga biverkningar om några månader.

Då är det vi som får håla sverige på fötter genom att jobba som fan.



HAHHAHAHA Jag skrattar alltid när du beskriver dina drömmar XD Gött att du mins dom så pass bra :)

2009-12-09 @ 20:07:23
Postat av: Maol

Jäkla tjöt om grissjukan tycker jag. 3000 personer dör varje år av vanlig influensa. Så varför skulle denna typ vara så mycket värre? Pga namnet? Att det är globalt? Eller medias förstorning av det hela?

Jag har också hört att grissjukan är över nu. Antal sjuka har sjunkit. Jag är också trött på att folk tjatar att man "måste" ta sprutan. Det är väl valfritt eller? Jag har inte tagit sprutan och jag känner att jag inte behöver den för jag har starkt immunförsvar. Låt de i riskzonen ta den istället.



Var det JAG i din dröm? Ack männsika, sluta drömma om mig. Det känns så freaky. :P Jag kan ju hitta på vad som helst jue...



Jag hoppas verkligen han blir bättre. Frisk och glad igen.

2009-12-10 @ 17:23:49
URL: http://monstars.blogg.se/
Postat av: Micke

Måste bara tillägga en sista grej...

Tänk på att när det blir kallt som det är nu, t.o.m minusgrader så kan det bli halkigt ute. Det var nära att jag ramlade förut idag. För att det var halkigt. Minusgrader. Så tänk efter före.

2009-12-12 @ 22:47:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0