Banan och kanel

Hej å hååå!
Jag är så trött på det här nu, kan det inte vara nästa tisdag så jag blir av med mitt bandage? Kommer knappt åt att borsta tänderna, skitkul.

Nu hade jag ju lovat att ringa brorsan idag också, det glömde jag ju, får bli imörrn istället.
Det är ganska jobbigt att prata dock, sluddrar som en toka!

Vad lyckades jag styra för lättuggad mat idag då?
Frukost: Nyponsoppa, yoghurt och mosad banan med kanel
Lunch: Äggröra
Middag: Potatis och fiskbullar, ihopmosat. Rester från igår :)
Och så lite nyponsoppa på kvällen.

Jag överlevde denna dagen, men snart kommer jag bli vansinnig och börja villa äta allt som måste tuggas antar jag. Det blir en lång vecka.
Bytte mitt bandage i ansiktet idag också, jag har verkligen snusläpp även under bandaget, hoppas det försvinner ganska snart.

Och förresten, såg Tess och Annies svar på mitt senaste inlägg.
Skatten går till väldigt mycket bra, som vissa tror att vi bara får helt utan att göra något. (Men just nu ska visst skatten gå lite till våran kära kronprinsessa också...suck)
Jag betalar hellre lite mer i skatt än kommer till dåligare sjukhus.
Skolorna behöver också pengar.
Ja, jag ska inte ens gå in på allt pengarna går till.
Våra älskade högerpartier tjatar evigt om att de vill sänka skatten, som om det ska vara ett lockbete.
Då måste man istället ha bra ekonomi eftersom man måste köpa in sitt barn på privata skolor, man måste betala för sina operationer.
Där vill inte jag stå när man börjar bli till åren och får alla möjliga sjukdomar.
Nej, hellre betalar jag mer skatt! Vi ska fan inte bli miniUSA tack!

Jag känner mig lite agressiv idag, tss...men det är ingen fara, jag kan inte bitas ;)

Tjopp!

Kommentarer
Postat av: Jennifer

jag kommer också börja blogga, fuckery.blogg.se.

du får hölle utkik på dä ^^

2009-11-11 @ 23:09:08
Postat av: Malin

Ey! Du missade mitt inlägg i debatten! Skrev den troligtvis samtidigt som du komponerade ihop det här. :)

Förresten så får man vara arg när man är nyopererad eller sjuk, det är allmän lag på det. :)

Kram!

2009-11-11 @ 23:20:14
Postat av: Tess

Att skatten ska gå till det bröllopet tycker jag är så onödigt! Inte kommer det bli ett billigt bröllop heller eftersom de ju är "kungliga"...blä :-S Och det stämmer verkligen som du skriver...i ett samhälle utan skatt så har bara de rika råd med saker som en del idag tar för givet.

2009-11-11 @ 23:43:56
URL: http://highlandertess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0