Söndag jamenvisst?

Hej och hå.
Söndag det är. Ungefär två dagar kvar tills jag får bort bandaget.
Igår var första gången det inte gjorde ont att borsta tänderna, känns skönt att inte fasa för det längre!

Inatt drömde jag att jag skulle iväg och ta bort bandage och stygn.
Går in till läkaren, han tar bort bandaget och säger att stygnen får sitta kvar en vecka till. Aaaarghh!
Så vi sitter där och pratar, plötsligt kommer min chef in i rummet och hälsar jätteglatt och undrar om jag börjat jobba igen och att jag var så välkommen så.
Jag tackar men säger att jag blir borta en vecka till, plötsligt börjar chefen glo väldigt argt omkring sig.
Självklart sitter jag inte längre inne på ett sjukhus, jag sitter i matsalen på jobbet, alla arbetskamrater sitter där i godan ro och äter. Jag tittar på klockan och förstår. Klockan är inte ens 11.50. Lunchen börjar 12.
Chefen blir knallröd och ser riktigt hämndlysten ut och går iväg. Där sitter jag, isolerad från alla och kan inte varna dom om att chefen är väääldigt arg.
Har vi en stressande chef eller? Som t.o.m smyger sig in i drömmarna?...brr...
Och ja, så ni vet, vi brukar inte gå ut riktigt så tidigt.

Jerry sover. Jag har läst ut en bok han sa till mig igår kväll att jag skulle läsa.
"Coraline" hette den, skriven av Neil Gaiman. En liten kortis på sådär 150 sidor. Den ska visst komma som film, den blir nog ganska udda kan jag tänka mig :)
Ska man sätta på (Inte stänga på som smålänningarna säger) tvn igen?
Jag har ingen fantasi till vad jag skulle göra annars. Jag har läst bok, tidning, skrivit, gosat med katterna.
Vad mer göra som inte tar energi från mitt läkande?
Tips någon?

Vet inte varför förresten, har ju inte tuggat sen i söndags, så jag börjar bli sugen på det, men vad vaknar jag och är sugen på..? Fiskpinnar :) Av allt tuggande man kan göra.
Fan, fiskpinnar och mos och ärter...en jäkla dröm alltså.
Just nu.
Idag.
tack.

Hej å hå!

Kommentarer
Postat av: en anonym kompis

Hehe Coraline hadde biopremiär den 2009-05-15 i sverige, den har t.o.m. kommit ut på dvd redan i sverige så det är bara att sköpa in den :-)

2009-11-16 @ 23:16:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0