Sov så gott kära Tiger

Stackars stackars Tiger, Elins fina, men knäppa, katt har lämnat oss.
Hans njurar gav upp, så han kunde inte kissa tillslut.
Så igår fick han somna in.

Tiger var en sådan katt som man inte riktigt förstod sig på, därför försökte man förstå honom desto mer, men gick alltid iväg förvirrad och fnissig.
Han var en liten djävul. Han gillade att slåss och bitas.
Klappade man för mycket på honom blev han sur, klappade man inte alls blev han sur, man fick liksom invänta attacken, istället för att fundera på NÄR den kom.
Men det är konstigt det där, hur knäpp han än var så tyckte jag om honom väldigt mycket.
Han hade verkligen en personlighet, alla om mött honom vet detta.
Det är en misse man aldrig kommer glömma.
De sista gångerna jag var på filmkväll hos Elin låg han faktiskt i min famn och somnade, han var så go, slickade på mina händer å allt, så då kände man sig verkligen som superwoman.

Jag kommer sakna dig Tiger - jag ser fram emot ett slagsmål när vi möts igen.

Elin - Mina tankar går till dig, du gjorde det rätta som tog bort honom, hur ont det än gör. Jag finns här för dig vettu! Puss!


Tiger på fest


Kommentarer
Postat av: Tess

Ja, sådant känns så tungt :-( Men när njurarna lägger av så är det skönast för missen att få somna. När lite tid har gått och såren inombords har fått läka så minns man alla härliga stunder man haft och då kan man både le och gråta. Skickar kramar till Elin via din blogg, Annelie!

2009-11-26 @ 19:11:07
URL: http://highlandertess.blogg.se/
Postat av: Annie

Elin gjorde helt rätt. Starkt gjort, inte alltid så lätt att fatta rätt beslut.

R.I.P lille Tiger

2009-11-26 @ 19:51:21
Postat av: Maol

Precis som vi fick göra med Tulo, för hans njurar la också av. :~(

Jag träffade henne idag btw när jag var på väg hem. Hade ingen aning just då att det hände.

2009-11-26 @ 22:45:11
URL: http://monstars.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0