skööönt och hemskt

Idag sticker det lite i ögat, annars ok.
Ljuskänslig dock, men det kommer jag vara ett bra tag.

Blä, prat om snus på kalla fakta. Så jävla äckligt. Blir någon förvånad över att de har mer nikotin i produkterna än de säger? Det är ju pga att folk blir beroende de fortsätter köpa skiten.

Så lycklig jag lät då. Haha.

Första dagen jag orkar glo på tv, och då ska man bli förbannad. Först ett program om en fransk ö som svenskarna tog någon gång på 1700talet och använde den som ett ställe att sälja och byta slavar.
Finns knappt några spår av att hela samhället byggdes upp av slavar, skrämmande, det var väääldigt få som en visste att det hade funnits slavar där.

Sen bomber på nyheterna.

Och sen snus.

Jag kanske borde stänga av den där jäkla tvn.

Prata med en febrig pojkvän som nog inte är så pratsugen? Får bli så :)

Tjopp!

Kommentarer
Postat av: Majkel

Jag såg också Sveriges inblandning i slavhandeln. Rätt intressant hur en sån grej kan vara så mörkad. Rätt bra vinkling på upphovet till dagens rasism också. Vår egen käre von Linne klassade ju afrikaner som lata och européer som smarta...

2009-10-25 @ 22:37:46
Postat av: Dick

haha :D

Jag teleporterar en snus till din läpp.



Såg också dukumentären om rasism och ska försöka se dom två kommande delarna också. Intressent ju.

2009-10-26 @ 06:08:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0