Fläövärs

Idag skuttade jag glatt ner på staden (nananaaaa) för att inhandla lite grejs.
Blidde 3 Zlatopramen till Jerry, b-vitaminer och järntillskott på apoteket till mig.
Jag kanske tröttnade på att knapra p-piller. vill helst inte äta piller av något slag, typ totalvägrar ju alvedon när jag är sjuk t.o.m, så att trycka i sig hormoner varje dag känns...inte bra helt enkelt.
Sist jag slutade med det fick jag dåligt värde i både b-vitamin och järn, så nu tänker jag förebygga det.
Men, en fråga. Vad FAN ska man använda för preventivmedel?
Jaja, olika från person till person, men jag vet inte, finns fan inga BRA alternativ. Visst, kondom, men...hur bra det än är...det är ett STÖRANDE MOMENT. Eller hur?

Jaja, vandrade vidare på stan och träffade på Elin som visst var på stan hon med, så vi joinade varann.
Hon hade varit med i en krock igår.
Hon hade varit i en stillastående kö på gatan vid järnvägsstationen, det var väl kö eller liknande, bilen bakom stod också still, men så kom en tredje bil bakom, (volovraggare, vad annars?) som missade att det stod still, så han körde in i bilen bakom Elin som då körde in i deras bil.
Som tur var satt hon inte i bilen bakom eftersom hon inte hade bältet på sig.
Då kunde det blivit en härlig extraknäck i nacken på henne. Fy fan. Jag skällde på henne, det är faktiskt bara dumt att inte ha bälte på sig. Hoppas hon lärde sig nåt av detta nu.
Vi hamnade iaf på solrosen där jag köpte lecakulor, sen blidde det ica och där köptes blomjord.
Gissa vad jag gjort idag?
Planterat om blommor, svårt att gissa va? :)
Skönt när det är gjort, jobbigt att göra.
Nu är det Liverpoolmatch, andra halvlek har precis börjat, så jag ska slänga mig i soffan.
Står 2-0 till liverpool nu.
Jag gissar på..hmm...4-1 :)

Tjipp!

Kommentarer
Postat av: Mirja

Använd inget preventivmedel alls är mitt råd :) hehe

2009-09-12 @ 19:11:40
URL: http://mirjaa.blogg.se/
Postat av: Maol

P-ring is da thing ^_^

2009-09-12 @ 19:32:55
URL: http://monstars.blogg.se/
Postat av: Bella

Mirja: Haha, men jag vill inte ha bebis :)



Maol: Det är ju också massa hormoner å skit, inte sugen på det alls..inte nu iaf. :)

2009-09-12 @ 22:28:52
URL: http://bellathebean.blogg.se/
Postat av: Mirja

Hehe bara skämta vettu :) Kopparspiral då? Inga hormoner alls och den sitter i fem år.

2009-09-13 @ 07:48:32
Postat av: Bella

Jao, funderade på den, men man får visst längre mens av den och jag har redan runt 7-8 dagar när jag har vanligt, så jag skulle väl kollapsa totalt i järnvärdet antar jag :(

2009-09-13 @ 15:40:53
URL: http://bellathebean.blogg.se/
Postat av: Mirja

Ahaa, hmm ja då är det nog inget bra alternativ.

Då finns det nog inte mycket mer skulle jag tro om du vill ha ett hormonfritt alternativ vill säga. Men fråga på mödravården, de är ju experter! :)

2009-09-13 @ 21:46:50
Postat av: Bella

Får göra det :)

Såg förresten på en sån där kondomsida att det fanns kvinnliga kondomer, som man kan sätta in innan man ens börjar, vore lite tufft. Då blir det ju inget avbrott :)

2009-09-14 @ 20:06:09
URL: http://bellathebean.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0