Katter på grönbete

Nu har jag haft semester en vecka, jag hann med lite innan festivalen också som jag inte hunnit slänga upp bilder på än.

Förra lördagen åkte jag och mor och shoppade loss i Karlstad, på vägen dit stannade vi till vid Värmskog kyrka och gav min  mormor och morfar blommor på deras grav


tänk, 38 år var de ifrån varandra innan de möttes igen, tror ni de hittade varandra? Det tror jag :)


Fina blommor var det, rosor från mor och fars buskar hemma och resten vilt på andra sidan vägen deras tomt


På söndagen drog vi ut till föräldrarna där det vankades grillat, spöregn var det, men vad gör det när det finns en altan?


Tog ut missarna också till klässbol fram tills onsdagen då vi var husvakter, då släppte vi dem lösa på gräsmattan, håhåhå, det var en fröjd att se :)


Suomi inspekterar en vattenkran


Dizzie var mer skeptisk mot gräset, så hon gick på allt annat förutom det..


Näckrosor i dammen


Och firrar


Suomi nyfiken på allt, allt och åter allt, men tog sig självklart tid för gos också


Till dammen var hon också


Haha, undrar hur pappa reagerar på den här bilden - Ja, Dizzie tog sig en runda inne i växthuset, men hon rörde ingenting :)


Jag målar postlåda


Yes, Dizzie vågade sig faktiskt också ut på gräset, fast hon är mer försiktig än Suomi kan man ju minst sagt säga..


Äääääälskar detta kortet, haha!


Solkräm på! (och en enbent katt i trappen?)


Sådär blev postlådan.
Mitt första försök att göra en seriös blomma, lupiner var svårare än man kan tro!
Och just det ja, jag skriver som en kratta, så min kära Jerry fick äran att skriva adressen :)


Vi hittade smultron i föräldrarnas häck också! Gött ellrrrrr?


Vi levde gött ute på landet, får vi chans att vara husvakter igen tar vi nog den :)

Tjipp tjo! (och ja, ursäkta alla kattbilder, men de är ju våra bebisar, haha)

Kommentarer
Postat av: Tess

Vilket härligt skutt-kort :-D

2010-07-20 @ 17:58:37
URL: http://highlandertess.blogg.se/
Postat av: Maol

Hå hå katt-tummen!

2010-07-20 @ 20:23:59
URL: http://monstars.blogg.se/
Postat av: Annika

Åh tänkt att vara utan den man älskar i 38 år! Oj vet inte hur jag skulle klara det, men självklart hittade dom tillbaka till varandra , var dom nu är ! =)



Jättefin postlåda!!



Kram

2010-07-21 @ 11:25:55
URL: http://paintpastelprincess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0