Tält å mamma

Igår styrde vi partytält inför Wacken, för att först upptäcka att det var tomt på öob i Edsvalla så vi åkte vidare mot charlottenberg, tomt på öob där ocklså, men på rusta hade de ett styggt som var billigare än dreten på jysk!
6 jäkla ben att hålla koll på, haha, men det kanske mer stabilt då om det blåser ey?

Haha, min mamma har gått med i facebook också, trodde jag ju aldrig i hela mitt liv att det skulle bli så, hon har typ rynkat på näsan när jag försökt :D
Men men, det var nog kära farbroderns fru Inger som lyckades, plus att brorsan nog hjälpte henne igång när han var hemma!
Så ja..ajajaj, nu har hon koll på allt jag gör ;)
Men men, jag har inga hemligheter för henne, så hon ska nog inte få nån chock.

Igår kikade jag och min älskling på Shutter Island, väldigt bra gjord, men man visste ju hur det skulle sluta.
Men mycket hellre att jag läste mig till hur det slutade än såg det!
Det byggs upp mycket bättre i böcker, allt blir ju så förkortat i filmer och de skippar mycket smådetaljer som gör att man rycks med i böckerna.
Men ja, filmen var bra! Glodde också på Baksmällan- HAHAHA! Lovelly! Och rec 2- njaaaaaa, uppföljare alltså, nej tack.
Och så hade vi chansen att se nya nightmare on elm street, men jag vill inte det, det ska vara de gamla filmerna med Robert, jag tänker inte ens ge dem chansen. Göra remakes bara för att tjäna pengar känns det som. Nej tack. Vill inte den nya generationen titta på lite kassa effekter så ok, synd för dem, då kan de ju titta på saw 7 istället! (jaja, upp till 7an har de kanske inte kommit än, men det dröjer väl inte känns det som...iofs finns det väl ett helt jävla gäng med nightmare-filmer också, men har inte sett så många tror jag, kanske de 3 första)
(Och ett till inlägg, angående uppföljare, finns ju en del uppföljare som är bättre än första filmen och den som poppar upp är ju självklart Terminator 2)

Nu förvirrar jag mig själv och säger emot mig själv! HAHA! Men jag låter det stå kvar så ni får läsa hur det virrar runt i min hjärna för det mesta!

Till sist visst jag hedra de 19 personerna som dog i Tyskland igår på någon slags techno-festival.
Att bli ihjälklämd på något som ska vara höjdpunkten i ens liv, det är sån otrolig otur.
Hur ens vakterna kan sätta stopp när alla stod i en tunnel är helt galet, de får ju stoppa INNAN tunneln och sen få bort folket som är kvar inne i tunneln, inte bara stoppa allt framifrån, för de som står längre bak undrar ju bara varför det står still och trycker på lite extra.
Bra dock att de inte stängde av allt så det utbröt ännu mer panik, då hade många fler liv gått till spillo.


Jobbigt att höra om sånt här bara en vecka innan man själv ska på en festival i Tyskland.
Det ÄR mindre folk på Wacken, det vet jag, men såna här situationer kan ju faktiskt hända, mycket kan gå galet.
Men jag tänker inte gå och oroa mig för det, jag kommer fortsätta som jag alltid gjort - än sålänge har jag ju överlevt :)

Tjipp tjo!

Kommentarer
Postat av: jennifer

hahah visst är baksmällan underbar, så jävla rolig! :D



oj, det var en väldig köring för er, men gött att det fanns på rusta då!

2010-07-25 @ 13:58:58
URL: http://fuckery.blogg.se/
Postat av: Emma

Hahaha! Oj. Ja, förlåt. Jag tyckte att hans ben såg tjocka ut så jag raderade dem. Hahaha.

2010-07-25 @ 15:18:45
URL: http://onthemoonwithsteve.blogg.se/
Postat av: Tess

Hihi...jag är en av fåtal som gillar Terminator 1 mer än 2:an :-) Vet inte helt 100 varför heller...helheten antar jag.



Usch, vad hemskt det i Tyskland. Hemskt det som hände vid Racken här utanför Arvika också :-(

2010-07-25 @ 16:27:12
URL: http://highlandertess.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Bra med tält! Ska ni ha pröjs för det förresten?



Haha, Jennifers inlägg kan ju misstolkas. "baksmällan är underbar, så jävla rolig!:D"

Jag vill också ha en sådan baksmälla för en gångs skull. :P

2010-07-25 @ 22:36:16
Postat av: Pernilla

Sv: Haha, jo. Vad är det jag säger...klart baksmällan är kul. :P



Oki, men då löser vi det väl nere i Tyskland. Jodå, jag hade allt tänkt att hänga med er. Förlåt. :)

2010-07-26 @ 12:34:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0