Talgoxen...- en produktiv jävel!

Hörde ett galet fakta igår på Christer i P3.
Det gällde talgoxar.
Någon frågade om det var sant att deras testiklar växte på våren eller liknande.
De ringde då upp en sån däringa fågelallvetare. JA, det finns ett namn på sådana, men de som känner mig vet att jag och namn är osams.
Talgoxens testiklar växte till sig enormt på våren pga att de vill föröka sig. Och när en fröken talgoxe blir på tjocken kan hon bli det med flera "manliga bekanta"...så att säga :) Precis som katter!
Fruntimmrets äggstockar blev 10 ggr så stora också för att kunna få plats med alla småttingar.

Ok, wow, sjukt. Det var vad jag tänkte då.
Då jämförde de med en människa.
Skulle en man av ras människa följa med talgoxens väx-kurva, skulle deras testiklar innehålla...hrmm...håll för ögonen på känsliga läsare nu....2½ liter sperma! OH MY GOD!
Tur att vi inte funkar på samma vis.
Hahaha!

Och förresten, på tal om inte alls det, jag skulle ha ringt Robin jag när jag skulle till Mirja och Thomas, eftersom, om han var hemma, skulle jag ha gått upp med Sopranosboxen till Tess...trrrror någon att jag kom ihåg det?...Vill nån slå vad? Va? va?..ja. Tess- jag får komma upp en annan gång med det :)

Imörrn blire Bollebygd till brorsan med familj, åh det blir nice! :D
Hoppas du frisknat till broder!

Tjipp tjo!

Kommentarer
Postat av: Emma - On the moon with Steve.

I know! Hon ser ut att ha åldras typ sjuttioelva år.

2010-03-18 @ 17:35:27
URL: http://onthemoonwithsteve.blogg.se/
Postat av: Tess

Ja, tur att vi inte är som talgoxar :-) Det är lugnt med boxen! Det hinns :-)

2010-03-20 @ 13:30:00
URL: http://highlandertess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0