Lite ångest eller vad?

"Helvetes jävla skit" var väl min första tanke när jag hoppade in på aftonbladets hemsida på måndag morgon.
Alliansen ska leda oss 4 härliga år till.
"Men va faaaaan...?" Blev nästa tanke när Sverigedemokraterna har lyckats nästla sig in och tagit en vågmästarroll.
"Nämen..nämen...va faaaaaaaan" blev mina tankar igår när Alliansen vill försöka slå ihop sig med miljöpartiet för att inte sverigedemokraterna ska få stort inflytande.
Just nu är jag väldigt splittrad.
SD får inte vara med och bestämma, helt enkelt, inte i invandringsfrågor iaf, resten har jag ingen koll på vad de anser om.
Men...ska jag hoppas på att partiet jag stödjer mest, går över till mina fiender?
För att skydda oss från en annan fiende?
Nej, detta är inte bra.
Kommer miljöpartiet kunna ha något att säga till om och röra om i alliansen?
Vad tycker ni?
Jag tror jag blir galen just nu iaf.

OCH JA, snart kommer det bilder.
Nu är jag hemma och är sjukskriven för en jäkla förkylning, så nu ska jag väl ha tid.
Men var tvungen att spy lite galla över Sverige först.

Tjipp tjo!

Kommentarer
Postat av: Maol

Än så länge säger MP nej så vi får hoppas att det fortsätter så. Angående SD så vill de förutom minska invandringen och sådant införa kristendomen i skolorna igen och ta bort genus, alltså att kvinnor ska ha det sämre. :P

2010-09-21 @ 16:08:32
URL: http://monstars.blogg.se/
Postat av: Tess

Andra saker som SD tycker:

Homosexuella är likvärdiga med pedofiler och ska inte få gifta sig eller ha barn.

Genuspedagogik ska tas bort från skolplanen.

Kristendom ska införas igen (ersätta religion i läroplanen alltså).

Abort är fel och ska förbjudas.

Straffåldern ska sänkas till 12 år.



Kan fortsätta länge, men ger mig där så det inte blir för långt. Min framtid ser inte så ljus ut iaf. Blir väl nekad sjukersättning även i fortsättningen antar jag.

2010-09-21 @ 18:14:57
URL: http://highlandertess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0