Vet inte vad jag ska göra

Gaah.
Hatar att pendla mellan "självklart" till "nämen tänk efter lite nu".

På ett sätt vill jag sälja min lilla kia, har kvar lån och jag ska bli student.

På ett sätt vill jag ha den kvar: En pålitlig bil som verkligen är MINMINMIN.

Fick tips om en bil att köpa istället som var mycket billigare.
Men...GAH.
Bara att det är bakhjulsdrift gör att det slår slint i huvudet på mig.

Nu vill jag istället ha båda bilarna! HAHAAA...hur kunde det bli såhär?
Ha min fina bil till vardags och ha den äldre större (läs mercedes kombi) som frakt/roadtrip-bil.
Och självklart ställa av den på vintern.
Men..hur blev detta nu då?
Dyrare än jag hade det som arbetande?
Nej, vi får se.
Jag äter upp min hjärna snart.
Känns så.

Ni med bilar och kunskap om detta - hjälp?
Försäkring lika dyrt ungefär.
De drar ganska lika i bensin också, så man blir ju inte rädd för bilen på något vis.
Men vill INTE ha den på vintern...och så kan jag inte släppa min kia, tror faktiskt jag är kär i den...
Ja..ni märker nog ekorrhjulet...

Dubbel försäkring på sommaren..hmm...och en extra bilskatt. (DEN lär ju inte vara billig på ett sånt åk)

Jaja..bil bil brum brum..

Tacksam för tips iaf!

Tjipp tjo!

Kommentarer
Postat av: Bror

Nja, nu har du ju koll på Kian. Den nya bilen som jag antar inte är splitter ny har väl sina dolda fel. Eller så gpr det skitbra. En ny bil är alltid ett lotteri.

2011-08-15 @ 19:39:32
Postat av: Emma - I was on the moon. With Steve.

Önskar jag kunde hjälpa dig men jag kan nada om cars.

2011-08-16 @ 19:31:35
URL: http://onthemoonwithsteve.blogg.se/
Postat av: Tess

Jag förstår det där med att bli "kär" i bilar. Jag släpper inte vår Peugeot för jag är förälskad i den :-) Jag "känner" den, vet dess skavanker, vet vad den reagerar på, vet fördelarna o.s.v. Har "suttit in mig" i den. Så tyvärr...jag kan inte erbjuda något råd :-S

2011-08-17 @ 00:25:50
URL: http://highlandertess.blogg.se/
Postat av: Grodan

Mercan är grym! Helvärd bil :D

2011-08-20 @ 20:24:21
URL: http://reneesmedhult.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0