Jobbigt med grannar

Och nu inte det vanliga med att de kan väsnas.
Vi har en granne som snarkar så vi hör, det är väl det värsta oljudet i ett annars ganska lugnt hus.
Det är mer...underhållande, om man inte verkligen försöker sova, för då pulserar det in i hjärnan på en.

Jaja.

Vi har ett annat problem.
I höstas fick brandkåren komma hit, en granne somnade samtidigt som hon hade på en gryta.
Det luktade arsle och hon vaknade inte när de försökte ta sig in, så de fick tag på hyresvärden som öppnade.
Hade hon brandvarnare? Ja, på köksbordet utan batteri.

Någon mer gång har det börjat lukta bränt, men gett sig ganska snabbt.

Igår kväll började det lukta bränt - igen.
Jerry kikar ut i trappuppgången för att se om det är någon ruljans, i samma vända kommer tanten ut, sprayar med någon doftspray och stänger dörren.

Trodde hon verkligen att ingen skulle märka att hon ännu en gång bränt något hemma hos sig.

Jag har en fenomenal näsa - faktiskt. Kan lukta mig till det mesta.
Tyvärr.
Känner varenda andedräkt (även min egna underbara efter en dags arbete..hugaaa), mat, tesmaker, godis (försök bara smygäta säger jag!), inget undgår mig. Jag är ju dock inte som mannen i parfymen.
Direkt som grannen bränt något sticker det till i min näsa och jag får hjärtklappning.
Eld är en av mina största fasor.
Man känner sig inte säker med henne som granne.
Så är det bara.

Vad har ni för härliga grannar?



Tjipp tjo!

Kommentarer
Postat av: Maol

Nä?! Hände det igen? För du skrev om liknande tidigare?

Räknas hon då som fara för andra medmänniskor om hon har gjort detta flera gånger?



Jag har själv nojja för att glömma stänga av spisen. Jag skulle vilja ha en timer på spisen, jag har sett Hugos morbror nämligen ha en sådan i sitt hem. Vad praktiskt! Låter som din granne skulle behöva en sådan också.

2011-02-07 @ 20:11:31
URL: http://monstars.blogg.se/
Postat av: Tess

Vilken härlig bild :-) Men alltså det där med grannen...det låter som att hon är en fara för övriga grannar. Hon borde ha sådan där timer på spisen eller så borde hon få hjälp. Nån gång kanske det händer nåt (jag har råkat bränna vid popcorn i mikron...fy tusan vad det stinker!), men inte flertalet gånger.

2011-02-07 @ 20:50:52
URL: http://highlandertess.blogg.se/
Postat av: joanna- Att leva med Aspergers syndrom!

Vill du bli dagens blogg?

Passa på att gå in och anmäl dig!



De pågår även andra tävlingar så anmäl dig och ha chansen att vinna fina priser:)



eller kanske Följa varann på bloglovin?

Eller ställ en fråga i min "bloggsvarsruta" och bli länkad!

(obs ställer ni en fråga som redan är ställd raderar jag dem och ni blir då inte länkade)

2011-02-08 @ 16:39:59
URL: http://domkallarmighannes.blogspot.com/
Postat av: missbill

Heej! gillar din blogg:)

Men vad tycker du om hur dagens samhälle fungerar? Allt går ut på att trycka ned andra och som tjej e får man varken vara stolt, vacker eller ful!?

vore kul och se om du tycker som jag:)

Mvh MissBill

2011-02-08 @ 17:00:45
URL: http://missbill.se
Postat av: Emma - I was on the moon. With Steve.

Jag har en jävla mupp till granne som kom och skällde på mig för att min hund hade pissat där hans barn skulle leka. WHAT! Hans barn får väl leka någon annanstans då.

2011-02-09 @ 20:24:54
URL: http://onthemoonwithsteve.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0