Rådjursdejt och nyårslöfte

Var jääääkligt nära att klippa ett rådjur på väg till jobbet idag.
Som tur var så hann jag bromsa.
Och som tur var så hade bussen som var herr ravslickare faktiskt ökat avståndet mellan oss med extra 10 meter innan kaoset, kände sig chauffören på sig vad som skulle hända?
Ja, han lärde sig iaf i en mil att hålla avständ, sen låg han och slickade igen.
Rövfölk!

På tal om antirådjur, jag ska bli tvådagariveckan-vegetarian.
Det är mitt nyårslöfte till mig själv - och världen!

Tjipp tjo!

Kommentarer
Postat av: Tess

Så störande med rôvslickare! Om man hinner bromsa för ett djur på vägen så blir man klippt bakifrån liksom! Om det är en lastbil eller liknande så kan det gå riktigt illa.

2011-01-03 @ 21:44:17
URL: http://highlandertess.blogg.se/
Postat av: Malin

Vore trevligt med lite respons på kommentarer, även om jag numer är blogglös. :)



Tur att det gick bra med både dig och rådjur förresten! Busschauffören borde lära sig att hålla avståndet!

2011-01-03 @ 22:21:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0