Det där med åksjuka

Jag kan bli otroligt åksjuk, kan knappt titta åt sidan, svänger det mycket går det knappt at sitta bak.
Men nu verkar jag ha haft tur, eller så har jag lärt mig (angående intern och extern lokus-kontroll som vi håller på att läsa om) Har jag haft tur och inte kunnat påverka det själv så är det intern lokus-kontroll man har, tror man att man kan förändra  sitt eget liv och att det är det som ligger bakom hur man mår etc aå är det extern lokus-kontroll. Häftigt va?
Ja, här sitter jag, på tufftuff-tåget, skriver på min limefärgade laptop, tittar inte fokuserat framåt.
Fy fan va gött.
Imorse läste jag bok när jag åkte baklänges. Vad har hänt?
Det kanske är lättare när det är mörkt ute. Man ser inte allt susa förbi på samma sätt?
Teorier anyone?
Eller har jag blivit lika häftig som Jerry som sträckläser böcker på tåget när vi ska åka långt? Det vore skönt!
Tjipp tjo!

Kommentarer
Postat av: Emma - I was on the moon. With Steve.

Jag mår illa för precis allt. Kan knappt gå utan att må illa. Jag som snart ska åka tåg en hel natt. Tur att jag fick liggvagn.

2011-11-21 @ 17:06:28
URL: http://onthemoonwithsteve.blogg.se/
Postat av: Malin

Tror att det är så med åksjuka, att ju mer man utsätter sig för det, desto mindre känslig blir man. Så är det iaf när man blir " åksjuk" av vissa tv-spel, vilket tydligen beror på samma sak, det vill säga nåt som är känsligt i balanscentrat. Jag är känslig för både och, och båda har blivit bättre sen jag började "tåga" så ofta.

2011-11-21 @ 19:06:46
Postat av: Tess

Vad härligt för dig! :-) Har haft "turen" att aldrig vara åksjuk, men kan ha viss förståelse iaf för hur jobbigt det måste vara. (Känner igen det där med extern och intern lokus från mina kurser förresten. Gillar verkligen att läsa psykologi! Läser en del på egen hand utan att gå kurs också...lite nörd sådär. Men funderar på någon mer kurs framöver också.)

2011-11-21 @ 21:59:25
URL: http://highlandertess.blogg.se/
Postat av: Emma - I was on the moon. With Steve.

Jag ska ta bilder så du får se. De är lite konstiga. Och trånga. Men skönt att få ligga ner liksom.

2011-11-22 @ 16:22:20
URL: http://onthemoonwithsteve.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Jag var rejält åksjuk när jag var liten, kunde inte läsa eller någonting när man åkte bil/buss/tåg whatever. Men det försvann bara av sig självt för mig så jag antar att jag haft tur. :)

2011-11-22 @ 21:36:04
Postat av: Malin

Sv: Jag skrev aldrig bloggadressen till dig, kickade i gång bloggen på kvällen sen. Ja, då kommer vi bo nära! :)

2011-11-23 @ 21:40:19
URL: http://bloggingmolly.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0