Bada bing

Sopranos alltså.
Behöver ju inte säga mer än så egentligen om det, ni som inte vet, borde veta, att det borde ses dagligen.

Idag var det branchträff på universitetet. Folk som jobbar inom våran branch var där så man fick prata med dem, träffade en del intressanta människor!

Nu har jag...inte mycket arbete kvar.
FY FAN VA GÖTT.
Ska väl bara snygga till och förkorta lite så är jag nöjd sen.

Man har ju fått lite ångest inför nästa kurs redan, om jag inte redan gnällt.

2 ynka veckor är den på, 400 sidor psykologisnack på engelska väntar.
Alltså, ok, fine, Terry Pratchett är fantastiskt på engelska, men fackspråk på engelska? DAMN! Säger ja!

I helgen ska jag städa, jeflar...det behövs, usch usch usch.
Och så blir det film/vinkväll med Emelie, gött att man lärt känna nån i klassen minsann, jättetrevlig är hon, sånt underlättar när man ska rava sig iväg på morgnarna. Har en hel del trevliga prickar i klassen faktiskt, trots att man kanske inte pratar så mycket med dem. Jag är ju inte precis den som hoppar in i centrum när det står ett gäng och babblar, jag står och är lite finurlig och slänger in en kommntar ibland, får hoppas nån hör bara. Haha!

Men...ja...kattgos kanske?



Tjipp tjo

Kommentarer
Postat av: Tess

Inom de kurser jag läste i psykologi var den mesta litteraturen också på engelska. Det är mest aktuell forskning man läser om på det viset. Översättning verkar ta en hel del tid (skumt eftersom det gick relativt fort med Harry Potter-böckerna t.ex.). Vilka böcker har ni? Kanske är någon som jag har :-)

2011-10-19 @ 23:03:23
URL: http://highlandertess.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Åååååh, jag vill också ha några överfulla nävar katt!

Dock är jag inte lika intresserad av fackspråk på engelska, lät en smula tidsödande. Men du fixert!



Sv: Haha, ja du skulle nog kunna svepa en öl. Jag skulle faktiskt kunna svepa en karaff rödvin och är det något som jag avskyr så är det rödvin. :/

2011-10-20 @ 15:13:47
URL: http://lejonpalt.blogg.se/
Postat av: Tess

Svar: Tyvärr så har jag inte den :-/

2011-10-20 @ 19:27:11
URL: http://highlandertess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0