Oh....fuck

Sköj.
Fick hem brev från Örebro idag angående operation.
Svor till först när jag såg datumet, måndag som jag samma vecka ska se Rammstein i Stockholm, skit i det, kan gå med stygn dit om det är så, ingenting kan hindra mig från att se Rammstein.
Sedan tappade jag hakan....jag ska bara få lokalbedövning.
Jag är nålrädd, vet inte hur många gånger inför operationer vänner har fått trösta mig för att jag är nojig för det. Min tröst har alltid varit. "jaja, det går fort, sen blir jag ju nedsövd". Men...nu då? Nu ska de väl istället bedöva mig precis under ögat med hemska sprutor, för att sen SKÄRA precis under ögat...Ser ingen tröst i det här.
Jag är faktiskt rädd.
Och bergis är operationen över på en halvtimme och jag kommer fråga mig efteråt varför jag var så otroligt rädd för det där lilla.
Jag ska försöka blunda och tänka på festivaler, det är min plan. Men hur ska man kunna göra det när man känner att någon karvar i huden? Bläääääääääääääääh! Kan inte någon bara skjuta mig istället?
Nej, nog med gnäll, tröstchoklad - here I come!

Kommentarer
Postat av: Grodan

Det kommer att gå jättebra vännen! Du får lugnande så du typ sover ;)

2012-01-27 @ 19:04:17
URL: http://reneesmedhult.blogg.se/
Postat av: Diana

Men nääje hjärtat!!! :,( stackars dig! Men det kommer gå jääättebra. Du fixar ALLT. Men fyfasen vad jobbigt det lät. USCH. Jag lider med dig!!! <3<3<3

2012-01-27 @ 23:14:36
URL: http://dianus.blogg.se/
Postat av: Tess

Förstår om du är rädd för det. Men det kommer gå bra för dig. Jag har fått cvk under endast lokalbedövning och jag kände inget, förutom lite ryck, så du fixar det!

2012-01-28 @ 14:48:00
URL: http://highlandertess.blogg.se/
Postat av: jennifer

Åh herre min skapare. Men det kommer gå bra detta, dock kommer med säkerhet kännas skit innan och det är ok att känna så, jag ska skänka dig happy thoughts! Kraaaam

2012-01-28 @ 18:43:58
Postat av: annika

Kan man berätta att det känns obehagligt så kanske man får bli sövd i allafall? Vet en kompis som övertalade sin doktor till det för att hon var rädd . Är dock övertygad att det kommer gå bra även om de bara är lokalbedövning. Men det är väll ingen tröst just nu. Kram

2012-01-29 @ 07:17:32
URL: http://paintpastelprincess.blogg.se/
Postat av: ellis

du kommer få så myye gött i armvecket under ingreppet så jag tänker att du kommer och berätta alla dina festivalplaner för läkaren och säkert sjunga en liten truddilutt från Satyricons senaste platta :)

Känner du obehag innan op så säj till sköterskan att du vill ha ngt lugnande innan, dom har resurser och du ska inte behöva må dåligt och känna dej rädd, massa kram till dej<3



Har en vän som satte in silikoninplantat i pöööpera under lokalbedövning, hon har inte ett minne av op och tycker det va kanon, man blir piggare snabbare och slipper riskerna som följer med narkos :)

2012-02-01 @ 10:18:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0