Att vänta på tåg

3 händelser har hänt mig på 2, 5 vecka nu när jag inväntat tåg på olika ställen.
  1. Göteborg. En dam som sitter bredvid mig på perrongen och förklarar att Malmö är Sveriges näst största stad för en asiat som nyfiket sög in alla fakta om landet. Då fick jag hoppa in och avbryta och berätta den riktiga faktan, stod inte ut att höra en svensk som inte ens vet rangordningen på de tre största städerna.
  2. Karlstad. Två kvinnor sätter sig bredvid mig vid ett bord, jag trodde de kände varandra. Så frågar den ena kvinnan den andra; "är du lesbisk?". "Neeeej?" svarar den andra kvinnan förvirrat. Sen ska den första kvinnan gå och köpa nåt tror jag. Eller röka, vad vet jag. Hon frågar den andra kvinnan om hon kan hålla koll på hennes mat som hon lämnar vid bordet. "Javisst, det kan jag göra" svarar kvinnan. Den första kvinnan börjar gå, men vänder sig om och väser till den andra kvinnan"Men du tar fan inte min mat, den är min!", vilket gör den olesbiska kvinnan lite halvnojig. Hon satt kvar tills jag gick, sen ville hon nog inte ha sällskap av den där token något mer.
  3. Karlstad. Stod i solen och njöt idag, så kommer det fram en gammal gubbe, sådär 80 bast. "Jaså här står du och väntar?" frågar han. "ja, det gör jag",svarar jag. (Vad fan svarar man annars dööööh?). "Vad har du för ögonfärg?" blir hans andra fråga. "blå" säger jag självsäkert, för det vet jag till fullo att jag har. "jaha, de var väl fina ändå" får jag som svar. Ok, hmm, jaja, konstig gubbe tänkte jag. Sen frågar han om han får piska till mig på stjärten, för det hade han gjort på tre andra kvinnor och en hade vunnit 1000 kr på lotto, en hade vunnit 50 kr på en tia-lott och en kvinna hade haft jätteroligt en hel kväll efter att han hade gjort det på dem. Så hans käpp var typ, magisk. Han kom från norra värmland och sa att det nog berodde på det. hahaha. öööh. Ja. Jag tackade nej. Jag kände att det inte var värt det.
Gamla gubbar kan vara konstiga de också.

Kommentarer
Postat av: Maol

Oh my gawd!

2012-03-20 @ 19:13:26
URL: http://monstars.blogg.se/
Postat av: Diana

HAHAHAHAHA usch då! :D Men ack så rolig läsning ;P



Sv: Tack hjärtat! :) puss!

2012-03-20 @ 19:32:20
URL: http://dianus.blogg.se/
Postat av: Tess

Hahaha..låter mer som en gubbe som är lite förtjust i smisk som tror att han hittat ett godkänt sätt att smiska främmande kvinnor :-S

2012-03-20 @ 20:33:12
URL: http://highlandertess.blogg.se/
Postat av: Malin

Hahahaha! Vilken sneaky gubbe! Han ville säkert bara piska lite.



Ja, jag vill också dansa med mannen i klippet, han gör så bra rörelser till texten. Den och "Wannabe In L.A" är två låtar som får mig att vilja dansa, speciellt när jag ser videorna. Och "Hey Ya!" då, fortfarande efter alla dessa år! :)

2012-03-21 @ 20:16:25
URL: http://bloggingmolly.webblogg.se/
Postat av: Maol

Old times.

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article10216639.ab

2012-03-21 @ 21:10:36
URL: http://monstars.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0