Paus

Idag lyckas jag läsa mer, får hoppas det sätter sig bara.
Jag funderar på att testa med glutenfri kost igen.
Läkare sa när jag var yngre att de inte visste, men att jag kunde ha en dold glutenintollerans. Jag åt vanlig mat, mådde inte dåligt av kosten men fick inte behålla alla näringsämnena.
Jag vet hur dåligt jag mådde av det sist, men tänkte nog försöka igen, känns som det är svårt att få i sig alla näringsämnen som krävs. (Kanske därför jag är sjuk så ofta?).
Men sist jag åt det så gick det väl mer eller mindre rykten om att jag hade anorexi. Halvkul.
Fast det får bli efter sommaren isåfall, att ha noll koll och sen börja INNAN man ska åka på festivaler och försöka hitta mat känns inte som en höjdare.
Men nuförtiden är det ju väldigt mycket större utbud!
Underbart!
Det finns mer en ett slags bröd, bara det!
Och - tacos är glutenfritt, så jag överlever ju :) (Iaf de hårda skalen då ja)

Kommentarer
Postat av: Diana

Huvudsaken är att du mår bra, sen får man se ut som ett streck eller michelingubbe :) Fin kommer du alltid vara iallafall!! :D När min mamma fick konstaterad glutenintolerans gick hon typ upp 15 kg efter att ha rättat till kosten, just för att hon innan inte kunde ta upp näringsämnena för tarmarna var väl helt paja. Så om du går ner kanske det inte är det? Fast det är nog väldigt individuellt, jag vet en som slarvade hela tiden och åt gluten fast hon inte tålde det, och hon gick upp i vikt istället. Men enligt läkaren var det väldigt ovanligt att göra det..Men det ka vara rätt kul och en utmaning, inte äta samma gamla vanliga mat utan måste testa nytt! :D Haha åå tacos ja! Det är ju hårda skal som är bäst :D



ÅÅ vinn på lotto!! :D Det skulle passa dig finfint att göra det :) puss!

2012-05-08 @ 10:46:34
URL: http://dianus.blogg.se/
Postat av: jennifer

Är det knas i magen på dig?



Gymma nån dag - du på crosstrainern å jag på löpbandet? :)

2012-05-08 @ 12:24:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0