Förbannade kort

Aaaah, hej, vi heter värmlandstrafik, vi börjar med ett nytt biljettsystem.
Nya kort ska inköpas som fylls på och sen bara "blippar" ni med dem mot en mackapär så är allt bra.
 
Som....i resten av det avlånga landet för längesen alltså.
 
Tre....TRE kvitton fick jag när jag styrde mitt kort, fyller på det med massa stålars.
På tåget funkar inte ens maskinerna som ska läsa av, utan, konduktören "litar på mitt ord".
På vägen hem, när jag vevar med kortet igen, FUNKAR det inte i den jävla maskinen.
för då är det inte aktiverat?
Det kommer de att kunna göra på tågen säger konduktören glatt...."men inte än".
Va fan.
Slänger man in pengar på ett kort borde det bli aktiverat.
Tönteri.
Så nu ska jag gå in på nöjes, där jag köpte kortet, och fick tre kvitton, för att höra om jag kan få det AKTIVERAT också. (Vafan, kunde de inte gjort det på en gång?) och få ett fjärde kvitto.
 
Ursäkta mitt grymtande, men min vattenkokare gick sönder idag. 5 jävla minuter för att koka upp tevatten på spisen. Vilken förbannad fasa.
Nyinköp imorgon får det bli!

Kommentarer
Postat av: Tess

Verkar ju dumt att sälja ett kort och inte aktivera det samtidigt :-S

2012-09-03 @ 21:48:08
URL: http://highlandertess.blogg.se
Postat av: Jennifer

Idioti på hög nivå med detta jävla nya system dom har inte gjort det lättare direkt även fast det borde blivit det

2012-09-04 @ 10:39:56
Postat av: Maria

Jag tycker bara det är sååå komplicerat med det nya systemet... igår när jag skulle åka hem från skolan stod jag som ett frågetecken och fattade inte om apparaten läst av kortet eller ej... så jag sket i det och satte mig ned. Irriterad som jag var då. :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0