ännu en dag

Usch vad jag inte är glad i att bli upplärd på jobbet.
Inget fel i hur de lär upp, alla är bra på det, men man känner sig så förbannat i vägen och sinkar alla.
Och varje dag är det något nytt man ska lära in.
Så jag antar att när jag ska göra något igen som jag redan gjort så kommer jag ha glömt bort hur man gör det.
Igår skulle jag lära mig att sätta ihop alla delar som vi förberett och gjort innan.
Tog fan hela jäkla dagen.
ska jag nu göra en till sådan idag?
Jag kommer inte ens ihåg vad första momentet var.
Det här kommer bli en härlig dag.

Snart är det iaf långhelg, gött.
Vad händer då tro?
Ingen aning, förutom att jag tänkte demonstrera på 1 maj.
Känns som det aldrig har varit så viktigt som nu.
Så vill du visa att du bryr dig och att du tycker den nuvarande regeringen är en bunt idioter - kom till torget i arvika 13.30. (tror det var då) så kan vi demonstrera tillsammans.

Nej, nu ska väl jag styra iordning mig så jag får åka till jobbet. Blä.
Men ja, jag vet, jag ska vara glad som har jobb, men ni som har jobb, ni vet hur mycket man bara älskar att klaga på att man har jobb.
Och jag vet hur det känns när man inte har jobb och bara vill ha ett, det är än otroligt mycket jobbigare tanke.

Öhhm...Jippie, nu ska jag åka till jobbet!

Tjo!


Kommentarer
Postat av: Tess

Har faktiskt nästan lust att demonstrera trots att jag inte har jobb. Har blivit ett hårdare samhälle på sistone...och det beror inte helt och hållet på finanskrisen. Det satte igång direkt efter att alliansen tillträdde. Man har satt en minimumsumma som man säger att folk ska kunna leva på och sedan får en del UNDER den summan. Hur tänker de?

2009-04-29 @ 14:31:04
URL: http://highlandertess.blogg.se/
Postat av: Bella

Ja precis.

Det är som vanligt de som redan har de svårt som ska få det ännu värre.

Vad tjänar det till?

De blir inte friskare och de får inte jobb för att de får ännu mindre att leva på.

Jag blir så förbannad.

Du borde komma med du med, du kan joina mig och Marie, tror Jokern var sugen också, ska höra mer med honom.

2009-04-29 @ 20:30:01
URL: http://bellathebean.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0