Gul fågel?

Igår var det soft.
Trodde jag skulle bli bakis, men klarade mig galant, var lite trött bara, det var det enda.
Vi gjorde hembakad pizza, mmm, det var mumma!
Slängde på vitlökspastasås, champinjoner, skinka, paprika, röd-och gul lök och räkor.
Funkade mycket bra :)
Och självklart massa ost!
Hade att äta hela dagen :)
Under veckan så har vi tittat på serien "Band of brothers"
Jag missade den när den gick för en massa år sen på tvn.
Plus att man slapp reklam och skit också.
Jerry har ju haft boxen sen vi träffades, men vi har aldrig tittat på den. Ja han har ju antagligen glott någon gång själv då, haha.
Men den var bra iaf, grym, men det var ju så det var.
Undrar om pappa har sett den? Annars borde han se den.
Han är väldigt intresserad av allt som har med andra världskriget att göra.
Han var väl några år när det flög flygplan över Sverige, vet inte om det var tyskar eller norskar, så han fanns ju faktiskt när kriget härjade, så jag kan förstå att man vill veta det då.
Jag tror det är min far som fått mig att vara intresserad av historia, alltid varit nyfiken på det som hänt.
Nu har jag t.o.m börjat prenumerera på illustrerad vetenskaps sidotidning "Världens historia"
Läser varenda artikel och blir så imponerad och rädd för allt människan har gjort.
Vi är egentligen inte värre idag än vi var för 1000 år sen, det är bara det att vi har värre vapen nu.
Dock så har vi mer lagar också.
Började läsa om hur England såg ut tidigare.
Gjorde man ett grovt brott så blev man hängd, men innan man tuppade av så skar de upp magen, drog ut inälvorna och eldade upp dem framför den hängda så han skulle hinna se det innan han dog.
Sen styckade man kroppen i 4 delar och placerade ut den på olika ställen i staden för att visa för resten av befolkningen hur det gick om de bröt mot lagen.
Det är sjukt!
Idag får de som bryter mot lagen kabeltv och eget rum och så har de mage att strejka ibland också.
Fy fan.

Igår kom Kennet över ett tag, han hade lite öl och ville sitta i solnedgången på våran balkong, det var nice.
Det är inte så ofta Jerry bjuder över folk, han har ju mest suparpolare här känns det som, det är bara jag som springer iväg till folk överallt, så det känns skönt att dom två hittat varann :)
Extra glada blev vi också på grund av att vi åker på båt till helgen och vi hade en hyttplats tom som vi försökt fyllt, alla vill, men ingen har haft råd, men Kennet hade råd, så nu kan han och Jerry fnissa i ett hörn i hytten så kan jag och Jenny fnissa i det andra, höhö.
Kennet verkade inte ha fått lika stora krångel med Jet-lag som Malin hade iaf efter deras USA-tripp.
Hoppas din kropp och hjärna snart förstår vad som är natt och dag Malin, så du får sova ordentligt :)
Kunde visst ta upp till två veckor innan det försvann sa hon i fredags, jäkla jobbigt!

Imorse gick jag upp tidigt, vid 8 och tog mig lite över en timmes promenad.
När jag var borta vid gjuteriet så såg jag en toksöt fågel!
En sån där liten jäkel, a la blåmes, men den var gul, nästan grön på huvudet och kroppen var blandad brun/svart (såg inte riktigt) och gula inslag.
Någon som vet vad det kan ha varit?
Den var väldigt gullig iaf :)

Tjo!

Kommentarer
Postat av: Tess

Gulsparv? http://www.trut.se/Bilder/Gulsparv-1.jpg

2009-04-19 @ 15:52:55
URL: http://highlandertess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0