Morotsrulle & Slow motion?

Hej och hallå fröken blogg.

Blev halvt förvirrad när jag var hos tandhygienisten idag, alltid är det gnäll och tjat att man ska borsta mer och mer, hur mycket man än försöker.
MEN...idag fick jag beröm, hah, äntligen, skulle bara ta sådär 26 år.
Vore dock skönt att slita ut mina två resterande visdomständer, men de sitter på min sida där jag har en hudsjukdom, så jag har opererat in grejs och det är trångt och tjofaderuttan, så de vill helst inte röra någonting där, eftersom det måste bli en operation av något vis.
Jäklar vad den där jäkla sjukdomen förföljer mig i allt jag ska göra då. Osis.

Lycklig efter berömmet bestämde jag mig för att baka (Jo, jag hade köpt jäst tidigare under dagen och Jerry tyckte det luktade för jävligt om det så jag fick skynda mig att baka innan han gjorde uppror.)
GI-frallor blev det, massa frön och dret i, goda - och nyttiga.
Sen så gjorde jag en morotsrulle. Typ rulltårta fast man har i finriven morot, den var riktigt god.
En arbetskamrat gjorde den för säkert ett år sen när vi kämpade och jobbade lördag och jag blev så imponerad och bad om receptet.
NU gjorde jag den.
Gott med philadelphiaost i den som fyllning också :)

Öh...något nytt som hänt som jag glömt?
Jo! Hah, Peter Ahlqvist och hans tjej Alex kommer komma på arvikafestivalen, det ska bli nice, då ska man äntligen hinna prata lite mer med dom...och glo på Opeth självklart :)

Liverpool förlorade tyvärr som skit-Chelsea idag också, jäkla skit.
Vet inte om jag tog upp detta när det var hockey, men, när de filmar i efterhand när det blivit mål och de filmar ut i publiken för reaktioner kör de det 98% i SLOW MOTION?
Jag förstår inte!
HAHA, och absolut inte när man filmar någon i motståndarlaget som blir en disträ staty. Han skulle hinna röra sig lika mycket om de körde filmen som vanligt.
Tycker det ser hur töntigt ut som helst, märkte att de även gjorde så ibland på fotbollsmatchen idag.

Tjo!

Kommentarer
Postat av: Tess

Jag har också problem med två visdomständer. De i nedre käken kan de inte ta ut utan operation och även då är det riskfyllt. Rötterna ligger nämligen runt ansiktsnerven på båda sidor :-/



Kul med bakande! Var länge sedan jag bakade nåt :-)

2009-04-14 @ 23:39:04
URL: http://highlandertess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0