Den långa torsdagen


Började med att dra till jobbet, jobba i 2 timmar.
Sen bar det av till Karlstad.
Fick träffa en läkare på sjukhuset som var på besök från Örebro.
Han hade lite idéer vad som ska göras åt mitt ansikte, det är alltid intressant att höra nya läkare prata om det.
Han vill iaf försöka få bort det värsta vecket vid min mungipa, vilket uppskattas otroligt av mig.
Så någon gång kommer jag få operationstid i Örebro, antagligen i höst nån gång, hoppas jag iaf!
Skönt att slippa åka till Göteborg också, det är ju bara halva restiden till Örebro.
När man åker till stället gör det inte så mycket, men när man bara vill hem och har ont är 25 mil väldigt långt.

Efter sjukhusbesöket for vi till Bergvik och åt på Max och så köpte vi studentblommor till min kusin Marcus som nu kämpat sig igenom gymnasiet. Nästa för honom blir lumpen.
Vi kom till Arvika vid 14-tiden, då hade jag en halvtimme på mig att sminka mig och byta kläder och tjofaderuttan.
Sen bar det av till Taserud för att fira marcus


Vi hade ju tänkt ge honom en sån där liten champagneflaska, men det var slut.
Då kom jag på den ypperliga idén att ge honom en öl istället - det gillar han ju t.o.m :)
Så den hade han med sig när han åkte bil sen :)
Vi kom ihåg öppnare t.o.m :)


Det här var visst den enda bilden jag fick på buketten, men den var väldigt fin iaf, en enkel med en blå ros och lite vita och blå småblommor


Gräsklipparmannen :)


Marcus pappa Håkan och min far väntar ivrigt


Annika, Andreas och Anne kämpar för att se.
Jesper har bästa utsikten på hela grusplanen tror jag


Marcus in action!


Va vuxen du blivit!
Vart tog åren vägen?
Lycka till i framitden!


En kram av kusinen Madeleine


Marcus brorsa Peter (som ska agera kattvakt hos oss i sommar) och deras mor Anne är med på ett hörn


Morsan jäkligt glad :)


Här ser vi mor Anne lite bättre
Jag och Andreas dokumenterar från varsitt håll


Självklart skulle det åkas lite bil också!


Hah! Där ser ni, han har min öl i handen, den var han nog glad över.
Han är inte den killen som gillar uppmärksamhet precis, så en öl för att lugna nerverna var nog bra :)


Och här for dom :)


Vi fick sallader och bröd och kyckling o massa gott sen och som avslutning blev det tårta, jag var fullproppad resten av den dagen kan jag ju säga :)


Ja, jag tar kort på Anne och Morsan som tar kort...braaa..



Vilket vackert kort! Skulle ta på Anne som inte alls hängde med. Lägg märke till Jerrys galna blick i bakgrunden :)


Nuuu var Anne med :)


Petra med 5 veckor kvar till födsel, hon började bli trött på magen nu


Petra och Andreas son Jesper som var med är helt underbar, haha, man kan inte låta bli att skratta åt honom.
Nu har han visst skaffat sig en låtsaskompis också som heter Kalsongis, de sprang ikapp runt huset ett antal gånger, haha, underbart :)


Efter att detta kalaset var klart var det inte bara att åka hem heller, utan vi fick styra storhandling.

Jag kan ju säga att igår när jag kom hem från jobbet slappade jag...deluxe :)

En jobbig sak, jag har fått flytta på mig på jobbet IGEN, jag kommer hamna med en som jag jobbat med förut, hon och jag trivs ihop, och det är jävligt tur, för jag har hamnat på skåpmonteringen igen..dvs, det stället som förstört mina handleder. Ska iaf vara där fram till semestern...jippie, får se hur det går.

Tjipp tjo!

Kommentarer
Postat av: Tess

Grattis till Marcus! Ser att de bytt sida som de går ut på. Vi gick ut mot Taserudhallen till när jag tog studenten :-) Fast är iofs 7 år sedan i år...gah!

2009-06-13 @ 22:07:46
URL: http://highlandertess.blogg.se/
Postat av: Bella

Ja precis, senast jag var där och någon tog studenten gick de ut på andra sidan, vet inte varför de bytt faktiskt.

7 år? vaaa? gick vi ut samma år? Nu blev jag förvirrad :)

2009-06-13 @ 22:41:36
URL: http://bellathebean.blogg.se/
Postat av: Tess

Jepp, jag och syrran tog studenten samma år så det stämmer :-) 2002. Jag fick inget slutbetyg i 9:an (p.g.a. hög frånvaro) så därför kom jag inte in på något program det första året. Sen kom jag in på omvårdnad, men det var inget för mig så slutade efter en termin. Till slut kom jag in på Barn och fritid hösten 1999 :-D

2009-06-15 @ 00:54:39
URL: http://highlandertess.blogg.se/
Postat av: Bella

Åh fan! Då är jag med igen :)

2009-06-15 @ 05:35:49
URL: http://bellathebean.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0