Yäääh! Debatt!

Gött med lite kloka ord från mina nära och kära :)
Jag vet inte riktigt hur svenskarna tänker just nu, det gör mig förvirrad.
Och den senaste undersökningen de gjorde sa att de borgliga blocket låg mycket bättre till än det rödgröna, plus att sverigedemokraterna skulle få över 4%, jag tror t.o.m de skulle få mer än vänstern just nu.
Jävligt skrämmande.
Räcker det inte med 4 år av galenskap?
Vi måste ju få chansen att ta tillbaks lite bra saker nu som den nuvarande regeringen tagit bort.
En bra sak att börja med: Mycket kurser för de arbetslösa? Vad sägs?
Det skulle ju bara gynna både de arbetslösa och företagen som de sen hamnar på.
Vad är det för fel med det?

Och ja, våran kära kronprinsessa. Jag hörde på nyheterna att de ville att kommunerna skulle betala för att få en plätt på 1x1,5 m som de skulle få plantera blommor på inför bröllopet.
Det var en JÄVLA tur att de drog tillbaks det.
Vad var det det skulle ha kostat? 175000 per kommun eller hur var det?
"Åååh, ja men det går bra, vi ligger bara minus efter den största ekonomikraschen sen tidigt 90-tal, men det är klart lilla sessan ska få lite blommor"...eller hur tänker de?

Sedär, jag är visst lite arg idag också, hähä..

Inatt drömde jag om Wacken, det var fint. Dock så gick alla omkring och sköt med potatiskanoner, så man fick se sig för lite.
Det första jag såg när jag vaknade i tältet på söndagsmorgonen var ju inte det härligaste.
Kikar ut och så är det ett tält kanske en meter från vårat tält, i där ligger en naken tysk.
Eller ja, han halvstår, på knä och armbågar, med röven rakt ut mot mitt och Jerrys tält.
Jag tror det var det som väckte mig ur drömmen, jag hoppas verkligen det...brr!

Inte är jag faster än heller, jag skrev ju igår att jag hade glömt ringa brorsan. När jag hade publicerat det inlägget ringde han precis, bra sammaträffande ey?
Så ja, de går i väntans tider nu :) (och jag också)

Hej å hå!

Kommentarer
Postat av: Tess

hehe...jag fortsätter debatten i det inlägget :-) Är ett väldigt aktuellt ämne kan man säga. Så som man blir behandlad numera om man mår dåligt..HUH! Det var inte toppen förut heller med soccarna i topp, men man blev behandlad som en människa iaf. Nu är man en siffra på ett papper och har man sjukbidrag så behandlas man automatiskt som en fuskare som helt enkelt är lat.



Uhm...vilken dröm :-) Du slår mina knepiga drömmar med många längder du...hahaha :-D

2009-11-12 @ 13:36:17
URL: http://highlandertess.blogg.se/
Postat av: Maol

Dessutom har väl nya regeringen bestämt att man inte får plugga upp ämnen. Man får plugga för andra syften men tydligen inte för att höja betygen. Taskigt.

2009-11-12 @ 20:17:46
URL: http://monstars.blogg.se/
Postat av: Malin

Ja, jag som äntligen har kommit på vad jag vill bli, får inte läsa upp mitt samlade betygsdokument till slutbetyg. Mina betyg var för gamla... Tydligen en ny regel. Så nu blir det folkhögskola, inget fel med det egentligen bara svårare att komma in på den utbildningen jag vill ha. Får hoppas på att skriva ett riktigt bra högskoleprov. :(

2009-11-12 @ 22:06:44
Postat av: Tess

Nån sån där 8-årsgräns på betygen va? Är så idiotiskt att förstöra för folk på det viset...och samtidigt så pratar de om att vidareutbildning är så viktig..hmm...

2009-11-13 @ 16:56:49
URL: http://highlandertess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0