Hoppande älgar?

Nej nu jävlar, snart kommer jag inte våga gå utanför dörren.
Älgar är stora klumpar som man inte vill se nära vägen.
En arbetskamrat var uppåt Torsby och körde bil en dag, viltstängsel på båda sidorna.
Då ser han en älg komma springandes mot vägen..och vad gör den jäveln? Jo, den HOPPAR över viltstängslet...!!!!!! What the? Det är ju höga stängsel för fan.
Den sluttade dock neråt på den sidan han hoppade över, sen ville den ju över stängslet på andra sidan, men där sluttade det upp, så den sprang längs stängslet tills det kom en öppning längre fram så drog den in där.
Jag hade antagligen kört av vägen i ren förvåning om det var jag som hade sett detta.
Idag körde en arbetskamrat på ett rådjur på väg till jobbet också. hon blev uppsagd för någon månad sen eller så, men nu blev hon insatt igen för det var lite bråttom. Så, första dagen tillbaks, får en kvaddad bil. huven lite intryckt, ena lkuslyktan borta, säkert härligt dyrt fastän man har försäkrning.
Men som jag sa till henne, tur att det inte var en älg, hon har typ samma storlek på bilen som jag har (en liten fjärt) så skulle det komma en älg skulle man väl bli pannkaka.

Nu borde jag åka och handla.
Kul?
Nä..inte ett dugg.
Väntar nog lite :)

Slänger väl upp bilder från helgen nån dag antar jag, ska bara orka det också.

Tjipp!

Kommentarer
Postat av: Emma - On the moon with Steve.

Jag är obakis men vräkte i mig en pizza ändå. Höhö.

2009-10-05 @ 18:40:09
URL: http://onthemoonwithsteve.blogg.se/
Postat av: Maol

Det är extremt möe aktiviteter i skogen kring höst. Känns inte så kul när det börjar mörkna också precis man slutar jobbet. :/

2009-10-05 @ 19:24:05
URL: http://monstars.blogg.se/
Postat av: Tess

Uj, vilket skutt det måste varit som den älgen tog. Tycker alltid de ser så klumpiga ut, men så fel man kan ha.

2009-10-05 @ 23:11:40
URL: http://highlandertess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0