Dåliga vanor och banditglass

Man kan bli så trött på sig själv ibland, man gör knäppa saker, helt utan anledning, bara för att man alltid gör det.
kom på mig själv på jobbet för några dagar sen, Jenny, som sitter mitt emot mig i matsalen äter alltid en risifrutti under sin frukostinmatning.
Jag brukar ha ätit upp min frukost då pch sitter och tittar på hur hon först skrapar bort det översta lagret med skeden och äter upp, sen tar hon halva syltgeggan, blandar i ungefär halva risgeggan, för att sen när hon ätit upp det, ta resten av sylten och blanda ut med riset som är kvar.
Och alltid när jag ser henne göra SIN vana, sörplar jag på mitt te och kan inte slita blicken från hennes sked.
Skumt.

En till sak, som gör mig mer galen, risifruttigrejen roar mig bara, är när jag kanske tappar någonting, en skruv t.ex, når jag den så plockar jag upp den lilla jäkeln, synd om den annars. Skulle jag råka tappa den bakom någon väggfast hylla eller liknande och absolut inte kan nå den så måste jag slänga ner en till så inte den första skruven blir ensam.
Väldigt jobbig grej eftersom jag arbetar med många småskruvar och plastbitar som far åt alla håll.

Kom på idag att jag var sugen på cola, var säkert 2 VECKOR sen jag drack det nu, shiiiit!
Då började jag tänka på min barndom.
Då gillade jag inte cola, eller ja, jag hade inte smakat, men det var "äckligt" som man som barn lätt säger om saker man inte testat.
Då var jag och brorsan iaf hos en av pappas kompisar, pappa var iväg någonstans, så denna herren skulle vara barnvakt I guess.
Lycklig för att kunna ställa in sig hos skitungarna Bergfjord ställde han fram en 2-liters cola och två glas.
Jag tittade med hundögon och sa att jag bara drack fanta.
Men då sa han "men testa lite, bara lite, så får du se om du fortfarande inte tycker om det"
Efter det var jag såld. Jag var väl säkert sådär 6 år eller liknande, vad vet jag.
När jag då tänkte på detta härliga colaögonblick kom jag också på att vi åkte till affären en gång med honom.
Och han köpte GLASS!
Ååååh, det var inte vilken jäkla glass som helst heller, utan någon slags banditglass av något slag. Jag hade tjatat på min mamma hela sommaren för den såg så häftig ut, men hon ville ha vanlig glass, detta var isglass.
ååååh, jag kommer inte ihåg vad den hette, knappt vad den smakade heller.
Men den var mörkröd inuti och typ gråturkos på utsidan, det var ett flerpack man köpte, och så var det någon skurk eller pirat eller liknande på utsidan, tror det var en skurk.
Någon som vet vad den hette?


Ååh, hittade en gammal bild på mig och Malin, från festen då vi firade henne och Jerry för att de fyllde 25.
Borde vara 4 år sen alltså.
kommer vi sitta och sjunga såhär på Clsoe-upbåten tro? Hoppas :)
(ser ni mitt fina tvåradiga nithalsband? Det gav mig nack/ryggont många gånger efter ett redigt partaj)

Tjipp tjo!

Kommentarer
Postat av: Emma

Ja, nåt sånt heter det! Haha, det vore ganska logiskt eftersom jag minns att man kunde dricka det varm och kallt. Gött som fan.

2010-01-20 @ 18:26:25
URL: http://onthemoonwithsteve.blogg.se/
Postat av: Malin

Tack! :)



ÅH! Vilka minnen man får av bilden. Jag hoppas vi kommer sjunga så på båten jag med, men det tror jag! Vi har ju bara brorsan och Jerry där som vi känner så då slipper jag skämmas för min sångröst. ;) De stackarna har ju redan hört mig...

2010-01-21 @ 14:10:12
URL: http://malinbralin.blogg.se/
Postat av: Sara

Jag vet glassarna!! Det var Hemlisar!! Krusbär på utsidan och hallon på insidan (egentligen grågröna respektive röda kemikalier men what the hell). Det var dom bästa isglassarna ju. Jag och min brorsa brukade ha tävlingar om vem som kunde äta en långsammast och jag förlorade jämt, vilket ju var bra eftersom jag slapp bli täckt av klibbig smält isglass.

2010-01-22 @ 19:49:17
Postat av: Tess

Härlig bild! Jag fastnade för cola först i 12-årsåldern. Före det drack jag allt möjligt utom just cola (och sprit då ;-)). Svårt att tro idag kanske, sådan coca cola-fantast som jag är.

2010-01-22 @ 20:10:57
URL: http://highlandertess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0