Något bra med svenska kyrkan

Jerry läste på text-tv förut, där stod det om olika ställen man kan skänka pengar till för att hjälpa folk som har det sämre.
Röda korset som man tror är något trofast roffar åt sig en hel del själva, endast 70% av pengarna går till de behövande, de har också en chef som får ut 800 000 per år.
Svenska kyrkan och SOS barnbyar låg bättre till.
Kommer inte riktigt ihåg, men SOS barnbyar låg på sådär 80-85% och de har en chef som jobbar ideellt.
Svenska kyrkan låg på hela 95% som kommer fram till de behövande.

Så ska du skänka pengar till något, gör det via svenska kyrkan, så vet du att det gör stor skillnad för de som kommer få hjälpen.
Jag har gått ur kyrkan för ett gäng år sen, men tycker inte det ska spela in när det gäller att rädda andra.

Imorgon ska jag till Högeruds kyrka, begravning kl 10.00, ser inte fram emot det.

Kommentarer
Postat av: Tess

Själv skänker jag via Unicef, Plan, Cancerfonden, WWF eller liknande. Detta efter att jag läst en artikel om att när folk behövde mat i Ghana (tror jag det var) så delade svenska kyrkan inte bara ut mat med sina insamlade pengar utan även biblar. Mumsigt att äta det :-b De kanske har slutat med det nu så man får ju aldrig säga aldrig :-)

2010-01-22 @ 20:12:59
URL: http://highlandertess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0