Tandläkare och Irland

Hej å håååå!
Idag är det tisdag, kul? jodå.
Igår var det dock ännu roligare, för då var det måndag.
Inte vilken måndag som helst heller, vi hade finbesök :D
En fröken vid namn Sara.
Hon bor i Irland med sin man, nu var hon i Sverige på jakt efter jobb, ty de har tänkt att flytta hit.
Då skulle hon på en arbetsintervju på Kyrkerud, skulle försöka få ett jobb som svensk- och engelskalärare.
Då kände hon bara oss i närheten, så då kom hon hit och sov igår innan hon idag åkte ner mot Årjäng.
hon fick sig en liten resa eftersom hon var hos sin mor i Simrishamn, 7,5 timme tog det innan hon kom till oss.
Och idag fick hon väl lite snö på sig också, kuuuul när man har en långresa framför sig!
Vi bjöd på falafel å lite öl( jag drack en skvätt vin istället) och satt och pratade, var hur trevligt som helst, vi sågs ju senast på SRF förra året.
Håller tummarna för att de ska bli värmlänningar nu!!! :D



Sara och Adrian - blivande Årjängbor? :)


Idag var jag hos tandläkaren efter jobbet också, känns bra, knappt nån tandsten, hon sa knappt nåt om tänderna, borde vara nånting bra med det :)
Dock så pratade hon om hur bra hon tykcte det blivit med mina hudoperationer, vad glad jag blev! Trodde inte de orkade hålla koll på sina patienter. kändes väldigt bra :)

Nu ska jag ta och krama min älskling som ser ensam ut i soffan.

Tjipp tjo!



Kommentarer
Postat av: Jennifer

Just ja, de var trevliga och han pratade ju sån go dialekt!



sv: Jaa, de kanske bara säljs i Norge :(

Ja, kit kat är blä!



2010-05-04 @ 18:28:57
URL: http://fuckery.blogg.se/
Postat av: Malin

Aha! Har de tröttnat på Irland? Det verkar ju väldigt fint där iaf, men jag vet ju inte hur det är att bo där. Det är kanske jättetråkigt... :)

2010-05-05 @ 16:51:12
URL: http://malinbralin.blogg.se/
Postat av: Sara

Det lutar åt Årjäng!!! Klart att Värmland är mycket roligare än Irland juh... Adrian får dra igång en irländsk pub nånstans i obygden så alla vargar och björnar har nånstans att dricka Guinness, så blir nog allt bra.

2010-05-06 @ 13:36:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0