Det kommer nog skrivas om mig

Jag kan se det framför mig, arvika nyheter, insändarsidan.
Haha!

Det var såhär, satte upp affischer för Metal club igår och som de som sätter upp affischer i stan vet så finns det inte så himla många ställen att sätta upp affischer i centrum. Blev ju inte bättre när ica blev duktiga och gjorde om på sin parkering heller.
Så ja, man får en del affischer, så jag började sätta upp.
kom till torget, där det finns en som man kan sätta från flera olika håll.
Så det gjorde jag - of course.
Jag satte över affischer - men bara sådana som redan varit - of course.
Då kommer den här damen med en hund fram.

"Måste du sätta upp affischer på alla sidorna"?
"Ptja, jo, jag har så många och det finns dåligt med ställen att placera dem på.
"Men du sätter ju ÖVER affischer"
"Ja, men bara på sånt som har varit"
"Men det kan du inte göra!"
"Öh, jo, det har ju redan varit?"
"Men det kan ju finnas viktig information på papprena!!!"

Vad säger man som svar då? Haha, har det gått ut läser ju definitivt ingen på de affischerna? Eller?
Så var hon tyst ett tag, cirkulerade runt och muttrade.

"Men du, kan du inte sätta upp på väggen där istället då?" Frågar hon och pekar på väggen vid apoteket.
"Nej, det får jag ju inte"
"Men nehej...vad är det du sätter upp för affischer då?"
"Det är för ett ställe i Karlstad"
"Ska du inte åka till Karlstad och sätta upp affischerna där då?

Vid det här laget hade jag börjat tröttna rejält på dem irriterande damen.

"Nej, för där sätter de redan upp (med lite höjd röst, jag har inte tålamod till alltför mycket tjafs, nej tack!)

Då började hon muttra och gick iväg, hon gick och pratade argt om mig med sin hund. Stackars hund.
Och jag var klar vid det stället och skulle gå vidare, då går vi självklart bredvid varandra på varsin sida av gatan i ett öde Arvika efter 20 på kvällen.
Hon fortsatte tjata att jag inte skulle sätta upp affischer, för hon skulle dra ner dem.
Och hur schysst är det?

Sen försvann kärringen äntligen, jag var rosenrasande, men sket i det ganska snabbt, tyckte mest det var underhållande.
Definitivt det med att jag skulle vara olaglig och sätta på väggen och att man inte skulle få sätta över gamla affischer.
En till sak hon sa.
"Jag tycker alla människor bara borde få sätta upp en affisch var" Och då menade hon alltså ALLA, inte bara de som sätter upp affischer.

Så ja, jag kan tänka mig att hon gick hem och skrev en arg insändare om detta, hon såg ut att vara den typen, för hon ville då inte lyssna på mig när jag förklarade, jag är nog en bandit i hennes ögon.
Så bli inte förvånade om ni läser om mig i tidningen :)

Tjipp tjo!

Kommentarer
Postat av: jennifer

men haha! var hon inte riktig rekti eller bara gammal och bitter tror du?

2010-11-11 @ 07:01:19
Postat av: Mirja

Haha hon var nog inte normal...:)

2010-11-11 @ 09:25:28
URL: http://mirjaa.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Sv: tack! kram! :)



Haha, det måste vara den där kärringen med vovve som fick psykbryt på mig för att jag råkade cykla upp på en trottoar. Det måste ha slagit ordentligt slint i skallen på henne för man ansätter inte främmande människor för inga (eller ringa) fel alls.

Knäppis!

2010-11-11 @ 10:38:14
Postat av: Kristin - Lilla vicke Vide och hans knäppa morsa

Jävla kärringjävel

Har hon rymt från psyket eller? haha

2010-11-11 @ 10:44:03
URL: http://kristinsandgren.blogg.se/
Postat av: Maol

När jag sätter upp affischer om utsatta djur så dröjer det inte länge förrän de åker ner.

Tydligen tycker inte folk att djurens hälsa är så viktig. :(

Du gjorde inget fel. Klart man ska få sätta upp affischer på de ställen man får göra det på. Jag brukar också sätta på varje sida på torget.

2010-11-11 @ 11:26:32
URL: http://monstars.blogg.se/
Postat av: Annie

Hon kanske sätter upp en affisch om dig på nån vägg....eller kanske nere på ica;)

2010-11-11 @ 16:30:33
Postat av: Malin

Hehe, vilken surf***a! Säkert hon som i alla år har dragit ner affischer för oss uppsättare. Dåliga argument också. Vore det bättre om du satte där man inte fick liksom? Sen så kan man väl inte spara på alla gamla affischer heller? Då är det ju bättre om aktuella kommer upp? Man kan bara skratta åt eländet.

2010-11-11 @ 16:50:26
Postat av: Tess

Vad sjukt! Sätta över affischer på sånt som redan varit får man ju, men inte sätta på väggar som hon föreslog. Undrar om det var samma tant med hund som föreläste för mig och Robin angående om att vi inte skulle låta vårt barn jaga änderna. Connor låg i barnvagnen och sov, kan inte ens krypa än liksom...hmmm...

2010-11-11 @ 22:05:41
URL: http://highlandertess.blogg.se/
Postat av: Malin

Så den här tanten springer runt på stan och sprider dålig stämning? Eftersom fler har träffat på en sur tant med hund. Eller så är stan full av såna. Kanske skulle låta dem träffa varann så kan de sitta och vara sura tillsammans nånstans istället. ;)

2010-11-12 @ 14:11:45
Postat av: Tess

En klubb för sura kärringar...hahaha...det vore kul :-D Kunde man filma och visa på tv. "Kärringjävlar" istället för "Pensionärsjävlar".

2010-11-15 @ 22:08:13
URL: http://highlandertess.blogg.se/
Postat av: Emma. I was on the moon. With Steve.

Herre. Kärringar är fan i sitt esse ibland.

2010-11-16 @ 17:30:54
URL: http://onthemoonwithsteve.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0