Oväntat möte

Vilken annorlunda dag det här blev.
Vaknade med lite skallebank och halsont, gissar att en snuvig Liam självklart lyckats smitta mig, ser jag ens någon snörvla sig så blir jag toksjuk.
Iaf, tar bilen till verkstaden.
Kommer dit lite tidigt, plus att jag hade första tiden, så det var ingen där, men ack så nöjd jag blev, fanns stolar och bord utanför - i solen.
Gött.
Satte mig där.
Ut kommer en sprudlande energikvinna, hon äger stället.
Jag ger henne nycklarna, tar upp mina pluggböcker och tänker sitta där tills bilen är klar. Jag hade solsken, det var faktiskt allt jag krävde.
Kvinnan kommer ut igen för en rökpaus.
Vi blir sittandes och pratar om allt (förutom några kunder som kom och några få samtal).
Det blev allt från psykologi, skeppskatter till vin.
Underbar att prata med.
Så, en bil som krånglade som tusan gjorde att jag skaffade mig en vinpimplarvän att snacka psykologi med.
Vi satt nog där i fyra timmar och babblade på.
Bilmekanikern fick ta en annan bil emellan också, så jag fick gå hem nu emellan, annars hade jag blivit sittandes där hela dagen.
Så, egentligen, så förlorade jag 4 timmars viktig pluggtid, men, fy fan vad jag inte bryr mig! :D
Nu har jag köpt hem kan jang. Aldrig testat förut, får se om det kan råda bot på min hals!
Tjipp tjo!

Kommentarer
Postat av: Diana

åh ibland älskar man människor :D Hoppas bilen mår bra! å du med såklart! :D puss!

2012-05-22 @ 22:46:54
URL: http://dianus.blogg.se/
Postat av: Emma - I was on the moon. With Steve.

Det är lite lustigt när man drömmer om människor man aldrig träffat. I do it all the time. Och det är roligt att träffa på människor som faktiskt är riktigt trevliga! :D

2012-05-23 @ 10:37:02
URL: http://onthemoonwithsteve.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0