Jag har återuppstått!

Jag kanske inte hann med riktigt i veckan och skriva.
Nu kommer jag knappt ihåg varför.
Men vem bryr sig ey?
I torsdags direkt efter jobbet åkte jag och mina föräldrar söderut i landet, närmare bestämt till Bollebygd.
Ett samhälle mellan Borås och Göteborg, för dit har brorsan och Teza precis flyttat, de har väl bott där i två veckor nu och vi var så nyfikna och ville hälsa på innan Teza blev alldeles höggravid in i oktober sådär.
Hon ska få 6 nov är det sagt, än så länge har hon knappt några problem vilket är skönt eftersom hon grejar i stallet med hästen sin osv... :)
Jerry blev frågad om han skulle med, men det blev ett nej, och varför då detta? Jo, på fredagen drog vi till Ullared :)
Har aldrig varit där förut, herregud va folk det kan va. Och folk verkar mista allt vett.
Varför dra med sig sina kundvagnar vart de än går? Jag och Teza ställde ner våra och gick runt och plockade åt oss grejer och gick tillbaks till vagnen, mycket smidigare :)
Men det var kul iaf, mor och far verkade tycka att det var för mycket, så får väl se om de vill ner nåt mer.
Annars så är ju Teza där ibland, så jag ska nog kunna styra en shoppingdate med henne i framtiden :)
Det tog lite mer än en timme att åka från dem, lagom, då var man inte slut av bilresan när man behövde all energi där inne.
För ja, det behövs mycket energi. Som tur var åt vi på en restaurang innan vi gick in, hade inte varit kul att bli hungrig och grinig där inne, hehe.

Sen var vi ganska slut på kvällen, det blev vin och tv. Så ska det låta och Skavlan (hur han nu stavar). Så ska det låta är ju ingenting för mig, satt mest som ett frågetecken, men men, får väl bju te ;)
Skavlan var väldigt bra faktiskt, intervjuprogram. Bra gäster, väldigt blandat, plus att Skavlan inte brydde sig om om han frågade lite väl bryska saker. Det gillade jag!

Lördagen gick vi in till Bollebygds centrum, de hade lite mysiga affärer sådär, lite mindre än Arvika var det ju, ganska mycket mindre, men det gjorde det bara mysigare.
Pappa fick hjälpa till med lite grejer till huset.
Typ byta lås till ett godkänt assa-lås, sänka staketet så inte Hiro grävde sig ut och hälsade på alla som gick förbi utanför (vilket han iofs inte skulle våga om han väl kom under staketet) plus att de kapade av toppen på nåt träd de hade, vad nu sorten hette, de skulle göra den lägre och smalare iaf.
Tråkgrejer som är skönt när det är gjort helt enkelt.
Sen invigde vi deras grill och åt gott.
Efter det blidde det tv igen och kvällen avslutades med att de visade filmer och bilder från när de varit i Skottland med ett annat par, mycket underhållande!

Idag drog vi hemåt direkt efter frukosten typ.
Så nu har jag kommit hem, packat upp allt jag shoppat och slappnat av.
Borde gå till konsum, men nu har det ju kommit regn igen...åååh, tråk, tråk tråk.

Här kommer lite bilder från helgen iaf!


här är deras baksida. Skönt att ha ett hörnhus så det blir mer gräsmatta åt Hiro!


Framsidan!


Mor och far sitter på framsidan utanför köket och njuter i solen.
Blomman som står på trappen var inflyttningspresent från oss.


Hiro ville ha dragkamp med sin nya leksak


Pappa var hans favorit, han blev nog ledsen när vi åkte hem idag :)


Hallen uppe. En spjälsäng som inväntar ett barn.


Sååå fina garderober de hade, täckte en hel vägg i sovrummet.


Liten del av barnets rum, byrån precis nymålad. Från tråkig fura till vitt. Vilket lyft möbler kan få med lite ny färg!


Fina fina Hiro


Micke och pappa diskuterar trappstegen som ska göras om, de var lite jobbiga att gå i.


Den blå grillen de hade fått.


Smultron och syrén :)


Teza och mamma drömmer om blommor och häckar


Micke och deras nuvarande bebis, haha


Deras ena misse, Izza, gos-sugen!


Magen den bara växer :)
Nästa gång vi ses är de mamma och pappa.

Hej å hå!
Hoppas ni haft en bra vecka ni också!

Kommentarer
Postat av: Tess

Så otroligt söta djur! Ullared är skoj! Vi är dit årligen :-) Men Robin har skippat det några år. Blir så mycket folk tycker han och jag håller med dig..Det är många som inte har något shoppingvett! Åh, vad kul att se bilder och film från Skottland :-D Var i Skottland hade de varit?

2009-09-20 @ 22:32:27
URL: http://highlandertess.blogg.se/
Postat av: Maol

Så där skulle nog Hugo kunna tänka sig o bo. Han är för övrigt inte så hus-sugen. För mycket jobb säger han och jag vill så gärna ha en stor trädgård.

2009-09-20 @ 23:30:44
URL: http://monstars.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0