Vissa dagar vill man bara radera

Idag fick vi reda på att Jonas, arbetskamraten med cancer, inte kommer klara sig.
Han har nu fått komma hem till sina föräldrar där han ska vara sista tiden.
Slutet kommer redan ske om kanske 1-1,5 vecka, nu när han inte får någon medicinering.
Jag hoppas innerligt de drogar ner honom totalt så han inte vet vad som händer.
Det skulle jag ha velat.
Hoppas han inte lider alltför mycket.
Jag har gråtit från och till sen jag hörde det på jobbet.
Det är helvetiskt. Cancer är våran största fiende i sjukdomar.

En ska till som hände idag, tidigt på morgonen.
Satt vid mitt arbetsbord, morsan stod lite längre bort och böjde kopparrör.
Jag reste mig upp, hon vevade till med sitt 1,5 meter långa rör, träffar mig mellan näsan och läppen och snittar upp mig sådär 1,5-2 cm. jävlar va ont det gjorde. Dock bara ytligt, så jag höll papper för 10 minuter så slutade det blöda, men nu har jag en stygg skorpa som jag hoppas hinner försvinna innan nyår.
Annars vet jag vem jag ska skylla på ;)
Men men, tur i oturen, hon kunde lika gärna vevat in den i ögat.
Det hade varit hemskt.

Det räcker med en hemskhet per dag. Helst ingen alls.

Jag fick en julklapp av Jerry idag, det var det som räddade min dag kan jag ju säga.
Skattjakt med ledtrådar när jag kom hem snyftande.
I slutänden hittade jag min skatt... en TOOL-huvtröja!!!! Åååååååh...jag älskar den. TOOL är mina absoluta favoriter, det är skönt att somna till, att flumma till, att måla till...dock vill ingen annan parta till det, så det får jag inte uppleva så ofta :( MEN, det vora gött att bli full till högt spelande TOOL.
Då skulle man nog bli galen, hihi.

Nu ska jag snart ta en långpromenad och få in lite syre i mitt bultande huvud.





Skjut inte upp saker till imorgon, som du kan göra idag

Kommentarer
Postat av: Kristin

usch vad hemskt! Det är för jävligt när folk bara dör sådär :(



kram!

2009-12-21 @ 19:24:52
URL: http://kristinsandgren.blogg.se/
Postat av: Tess

Ja, det får en verkligen att tänka till om livet...Det kan ta slut så fort! Cancer är för jävligt :-( Vilken tur att du har Jerry som stöd!

2009-12-21 @ 22:34:33
URL: http://highlandertess.blogg.se/
Postat av: Malin

Som vanligt när sånt här händer så blir jag helt stum och handlingsfattig. Allt känns fel att säga eller göra. Jag kan ju hur gärna jag önskar inte ändra något och känner mig så hjälplös. Men, om du någon gång behöver prata av dig till någon som bara lyssnar och ger goa kramar så finns jag här som alltid. Hoppas du vet det!



Kram!

2009-12-22 @ 12:33:59
Postat av: Emma

Fy vad tråkigt.

Usch, jag blir alldeles ledsen.

2009-12-22 @ 17:54:28
URL: http://onthemoonwithsteve.blogg.se/
Postat av: Kristin

he he jag skulle hellre tatt en paradis helt klart :) mormor får handdukarna och morsan fick sillburkarna så nu är jag av med skiten i alla fall :)

jag hoppas också jag blir bättre snart. Det är ganska jobbigt att ha konstant ont :(

2009-12-23 @ 14:58:27
URL: http://kristinsandgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0