Djurplågare!

Drömde inatt att min ena katt Dizzie blev uppäten av en räv. När hon sen kom och väckte mig för mat flög jag över henne med pussar och kramar, det är inte det mottagandet hon brukar få när jag blir väckt 4 på morgonen för mat kan jag ju erkänna, så hon blev nog paff.

Antar att jag drömde detta p.g.a bilder jag såg från rapport igår.
På grund av att eurovision song contest ska vara i moskva/ryssland i år så vill de göra staden "fin" inför detta.
De letar upp varje hund utan ägare och trycker in flera stycken i små burar där de..jag vet inte, väntar på att jippot ska ta slut så de släpper ut dem igen?
Eller det skulle inte förvåna mig om det blir gaskammare.
Någon från en djurrättsorganisation hade lyckats få in en kamera när han var där och letade efter en hund, det man såg var trånga burar, döda och levande hundar delade på burarna och stressade rädda yl från varje hund som inte redan hamnat i chock eller dött.
Det skar i hjärtat på mig.
Och det visades också hur de tillfångatog djuren, de sköt pilar på dem, sen drog de dem bara längst marken tills de kom fram till skåpbilen.
De tog även hundar med ägare, en kvinna hade sin hund lös 5 meter framför henne, och fastän att de såg att den hade halsband och var ren och fin tog de med sig hunden, hon har inte hittat honom igen.

Jag blir så jävla förbannad för sånt här, det tåras i ögonen.
Om de vill ha bort hundar, varför inte isåfall avliva direkt, ge dem en sömnpil, BÄR in dem i skäpbilen där det ges en spruta.
Vet att det är ett problem med herrelösa hundar och katter, men det är väl inte deras fel?

Nej, fy fan, nu fick jag skriva av mig lite iaf.
Nu ska jag torka bort lite tårar, sen bär det av till jobbet.

Tjo.

Kommentarer
Postat av: Maol

Låter typ som Beijing inför OS förra året.

2009-05-08 @ 23:53:37
URL: http://monstars.blogg.se/
Postat av: Tess

Precis som i Beijing som Maol skriver. Man ska "städa". Jag blir inte förvånad längre. I och med att de har problem med de mänskliga rättigheterna så står väl inte djurens rättigheter så högt på deras agenda :-/

2009-05-09 @ 01:19:11
URL: http://highlandertess.blogg.se/
Postat av: Bella

Ja precis.

Så tragiskt :(

2009-05-09 @ 14:48:25
URL: http://bellathebean.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0