Symaskinsterror och krockande katter

Nu mår jag bättre! Yippie!
Igår fick jag för mig att sy iordning lite t-shirts som är för stora.
Det är skumt det där, hade köpt en t-shirt i xl (syr man in i sidorna så blir det en lång t-shirt som går ner på rumpan, det gillar jag att ha) som jag skulle sy om, plus att jag fick en xl-tshirt kastad på mig när jag var på en konsert (Tack för en gratis flogging molly t-shirt!).
Sen hade jag en som jag köpte på Wacken i strl m på en grupp som spelade där.
Som sagt, skumt, fick sy in lika mycket i sidorna på alla tre!
Tyskar med sina storlekar alltså.
Symaskiner verkar ha samma jävliga rethumör som datorer kan ha.
Helt plötsligt, efter att jag sytt ungefär hälften av det jag skulle göra bara korvade sig undertråden, blev bara en stor härva, plus att det fastnade och hade sig.
Spelade ingen roll hur många gånger jag trädde om både under- och övertråden, det funkade inte längre.
Men när jag sen försökte efter 20 minuter igen (När mina nerver hade lugnat sig igen också) så spann den som en liten kattunge.
Fy fan!
En vän som messade mig när jag var som mest förbannad tyckte jag skulle slänga ut den från balkongen.
Men, jag kan ju inte ens göra det!!!
Har ju in-nätat pga katterna!
Tragikomiskt :)

Tidigare under dagen hade missarna jättekul med ett skosnöre vi drog fram och tillbaks i sängen.
Lite väl kul, Suomi (som verkar tro att hon fortfarande är en kattunge) kastade sig som vanligt rakt ut i luften utan att bry sig vart hon skulle landa.
Självklart träffade hon en av sängstolparna med hakan först, det såg så jäkla ont ut!
Men hon skakade väl lite på huvet där hon hade landat på golvet och gav sig in i leken igen.
Tokig katt.

Mmm, idag ska Jerry göra hemmagjorda hamburgare, ska bli så jäkla gött!

Börjar längta något totalt till SRF nu!
Party-röj och shop sugen!!!

Tjipp!

Kommentarer
Postat av: Tess

hehe...stollekatt ja :-) Här är det Yatzy som är den som huvudlöst kastar sig hit och dit. Tetris kan busa han också men det är mer "kontrollerat bus" om du förstår vad jag menar :-)

2009-05-16 @ 14:42:27
URL: http://highlandertess.blogg.se/
Postat av: Bella

Haha, jag förstår precis.

Dizzie är den som vanligtvis står för den sosrtens bus här hemma, hon har ju lite mer kroppshydda att hålla koll på :)

2009-05-16 @ 17:11:16
URL: http://bellathebean.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0