Varför drabbas de goda?

Det var himla skönt att sova till 10 idag ska jag säga, mycket härligare än att gå upp 4 :)
Men men, mitt midjemått hann sjunka nån cm bara på de tre dagarna, så fortsätter jag bara så borde det bli bra.
Samtidigt har jag gått upp i vikt, men inte så konstigt, har ju ett ansträngande jobb nu, det är helt enkelt muskler :)
Man ska inte stirra sig blind på en våg, enklare att se resultat med ett simpelt måttband!

Satt och tittade på young ones igår, ååååh så jag höll på att skratta ihjäl mig ibland, hade jag varit piggare hade jag dock skrattat ännu mer.
Det är en helt galen engelsk komedi från 80-talet!


Så jäkla läckra!
Punkaren känns väldigt Lunkan :)


Precis innan jag gick hem igår från jobbet fick jag höra en jobbig nyhet.
En kille på jobbet har haft väldigt ont i ryggen och har varit sjukskriven ett tag.
Nu hade han fått reda på att han har en tumör i höften.
Den där jäkla cancern kan sätta sig precis var som helst.
De vet ännu inte om den är god- eller elakartad dock, så det är bara att hoppas på det bästa.
Cancer måste vara det värsta som finns, som man inte ens önskar sin värsta ovän.
Finns nog ingenting som känns så hemskt som när unga får det, speciellt små barn.
De växer upp på sjukhus och somliga får inte se mer än nålar och kräkpåsar.
Tur att forskningen går framåt iaf.
T.o.m min bror är med i forskningen.
Han reder ut hur mycket strålning en patient ska få och försöker centrera strålningen så det bara kommer på tumören och inte ut i resten av kroppen.
Så all heder åt honom och alla andra som kämpar där ute, ni är guld värda allihop!

Imorgon ska vi åka ner och häsla på brorsan och Teza, Teza har visst börjat få mage nu, så det ska dokumenteras :)

Nej - frukost nästa!

Tjo!

Kommentarer
Postat av: Tess

Det är verkligen bra att det forskas på medicinering, hjälp och bot. De bieffekter som en cancerpatient drabbas av för att bli friska är ju i sig fruktansvärda!

2009-05-21 @ 16:25:03
URL: http://highlandertess.blogg.se/
Postat av: Bella

Ja precis!

Vare sig det går bra eller dåligt för patienten så måste de gå igenom helvetet för att få veta hur det går.

2009-05-21 @ 21:45:22
URL: http://bellathebean.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0