Det drar ihop sig..

..för lite saker.
Jajamensan.
Nu är det bara dagar kvar till beräknad ankomst av brorsbarn.
Om en vecka har jag gjort min operation och är hemma igen. Jag kommer ju hem redan tisdag iofs.

Känner mig trött och schleten idag, den där jäkla förkylningen som smygit med mig sen augusti vaknade lite idag, hoppas jag sover bort den inatt.
Och så läste jag precis i en nyvunnen kompis blogg att en av hennes kompisar har dött. som det verkade av svar på inlägget så var han bara 24 år.
Det är förbannat tragiskt!
24 år? Då har man ju precis börjat leva.
De flesta begravningar jag varit på har varit för unga människor.
Ni som varit på en vet hur det hugger i hjärtat.
Det är ju så mycket värre, för de hinner aldrig göra allt som de äldre hinner göra, hinner inte få lika många minnen, hinner inte njuta av livet.
Orättvist är det bästa ordet jag kan komma på.

Jag tänker på de sörjande.
Jag vill trösta, men vet inte hur.
Svårt att hitta ord.
Det bästa jag kan komma på är att man måste gråta ut.
Om det så tar månader. Direkt det bränner i bröstet ska man ventilera.
Du har rätt att sörja!

Man vet aldrig när livet tar slut.
Lev det så länge du kan.



Kommentarer
Postat av: Tess

Bra skrivet!

2009-11-04 @ 21:08:37
URL: http://highlandertess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0