Skratta åt andras krångel? Yesbox!

Idag hade jag väldigt kul åt Jenny på jobbet.
Hon och hennes kille Martin hade varit i gbg under helgen.
De skulle åka buss dit från Grums, så de hade åkt dit, var där 20 minuter innan avgång.
De satte sig och softade och väntade.
I samma sekund som de ser bussen kommer de på att de är på FEL SIDA AV VÄGEN, HAHAHAAAAAAAAA!
Så de missade bussen och jagade den till Säffle med sin bil.
Där väntade bussen på dem, eftersom Jenny hade lyckats ringa till busskontoret som fått tag i chauffören.
FNISS!
Sånt tycker jag är väldigt underhållande :)
Lyckligt slut och allt ju!

Idag var första jobbardagen, funkade bra, dock sitter ju byxorna rakt över ärret på magen, så det gör lite ont sådär när man vrider sig och hukar sig och sånt, tråkigt.
Skulle ta bort stygnen idag, det gick bra, gjorde jäkligt ont på några av stygnen dock.
Och så frågar sköterskan mig om var jag hade opererat mig och jag berättade att det var i Örebro.
Då skulle jag helt plötsligt ta massa prover eftersom jag kunde ha fått någon infektion eller liknande, jag vette fan.
Direkt man hade vårdats på ett sjukhus utanför Värmland skulle man göra det.
Ojojoj, farliga Örebro, där finns många lömska typer...höhö.
Så hon tog en sån däringa lång topz och tryckte upp i näsan på mig, hon tog i svalget (spyvarning), ljumsken och "i närheten av analöppningen". Tss, så där stod jag med byxorna i knävecket och undrade hur det kunde bli såhär.
Dock inga sprutor vilket jag trodde. Direkt man hör ordet "prover" så börjar kallsvettningarna.

På jobbet var allt som vanligt, hann dock inte prata så mycket med folket, men det hinns med senare :)
Gick i min egna lilla värld som vanligt, det blev mycket skräp på min bänk, så jag gick iväg till en container för att slänga. Lunkar tillbaks och ska fortsätta jobba.
Då får jag till ett litet tjut, eftersom någon lagt en 5 cm stor plast/gummi-spindel på bänken, jävlar vad jag blev skraj, hahaha.
Efter att jag skrattande försökt anklaga lite folk som undrar varför jag är rodnande och förvirrad så dyker boven upp. Självklart, herr Sivert.
Han kom sen på att det inte var så smart av honom, han hade skrämt en till i plåten också som är galet rädd för spindlar.
Problemet han kom på var att han själv är rädd för spindlar, så vi får se om det blir nån payback :)

Tjo tjo tjoo!

Kommentarer
Postat av: Tess

hehe...fel sida av vägen...så det kan bli :-)



Hmm...skumt med infektionsprover om man varit på sjukhus utanför Värmland. Kan väl finnas infektioner på sjukhus INOM Värmland också...eller?



Blev det spindelskrik a' la' Skottland eller? Fast iofs var det en riktig den gången så det kanske var värre :-S

2009-11-23 @ 18:34:01
URL: http://highlandertess.blogg.se/
Postat av: Emma

Jag läser lite strökurser bara för att ha något att göra. Just nu läser jag en kurs om Religionspsykologi och innan den läste jag en annan kurs som Religiös fundamentalism.



Det är ganska intressant men jag hatar att plugga. Det är löjligt tråkigt men man lär sig ju något :) Eh.. Förhoppningvis.

2009-11-23 @ 19:05:07
URL: http://onthemoonwithsteve.blogg.se/
Postat av: Annie

Så är det när folk har varit på ett annat sjukhus utanför Värmland också och blir förflyttade hit. Då får de ligga på s.k. gula rum. Dom rummen städas alltid sist på en avdelning. Detta görs för att inte sprida t.ex. MRSA http://www.smittskyddsinstitutet.se/sjukdomar/meticillinresistenta-gula-stafylokocker/

Anledningen till det är att vi har färre fall av det än vissa delar av Sverige. http://www.smittskyddsinstitutet.se/statistik/meticillinresistenta-gula-stafylokocker-mrsa/?t=com#statistics-nav

Hoppas att detta hjälpte lite iaf:)

2009-11-23 @ 19:15:11
Postat av: Kristin

Ja som tur är flyttar vi ju till större. Stackars min moster som bodde i huset innan dom hade ju sparat på sej huuuuuuur mycket som hellst. Jag passsar på att slänga en massa nu medans jag har ett sånt ryck annars är jag också en sån som gillar att spara :)

2009-11-23 @ 19:15:59
URL: http://kristinsandgren.blogg.se/
Postat av: Maol

Konstiga prover?

2009-11-23 @ 21:47:16
URL: http://monstars.blogg.se/
Postat av: Tess

Svar Annie: Oj, det visste jag inte. Intressant att vi har färre fall här. Undrar vad det beror på? :-)

2009-11-24 @ 13:56:56
URL: http://highlandertess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0