Snusläpp ey?

Jag är tillbaks, yihaa!
Operationen gick bra, har mindre ont än jag haft någon gång, vilket känns skönt. Visst går jag som en gammal hagga och kan inte flina(ni som känner mig måste veta hur jobbigt det måste vara), men jag har orkat sova på natten, jag har vänt mig i sängen utan att ha vaknat, det känns bra.

De snodde lite fett från min höft och slängde in över min läpp där det var lite tunnt innan, hoppas det blir bättre nu.
De har "förankrat" fettet under huden med en tygbit som de sytt fast över huden, catfish?
Och över det har de satt en extra kompress och en lång jävla tejp.
Jag ser ut som en storsnusare!
Det jobbigaste med det hela är att de inte vill att jag rör så mycket på munnen, så jag får inte tugga. Flytande föda...jippie, mosat går bra också, så idag blev det mosad potatis och mosade fiskbullar :) Imorgon blir det nog någon soppa om Jerry orkar fixa.
ÅÅÅH, jag är uttråkad.
Har massa energi i benen men ingen i resten av kroppen, känns som jag borde sova, men då vaknar jag väl vid 4 som jag gjorde igår.
Gjorde det imorse, men det var väl för att jag sov så mycket när jag vaknat upp ur narkosen, man blir jäääkligt schleten av det!

Men men, jag ska fan mig inte klaga.
På samma avdelning låg en liten pojke, jag såg honom aldrig, jag hörde honom aldrig, men jag såg och hörde personalen.
Han hade brännskador OCH hjärnskakning.
Så han låg på nån slags platta som pep till direkt som han rörde på sig, så de hade fullt upp med honom, plus att 4 tjänster har försvunnit för att, ja, som ni vet, det dras ned på folk inom vården.
Så en redan för kort personal skulle vara två eller tre inne hos honom medans resten skulle försöka ta hand om oss andra.
Stackars stackars pojke. Inte lätt att förklara för någon liten att han måste ligga still precis :(
Och stackars personalen som känner att de inte riktigt räcker till.
Örebro sjukhus är ett bra sjukhus, mycket bättre än Göteborg, fräschare!
Gulligt också, pappas kusin som vi träffade på där sist kom med en liten present till mig innan jag åkte hem, det blev jag väldigt glad över :)
Nästa tisdag ska jag tillbaks och få bort stygn och tussar och tjofaderuttan, får se om jag träffar henne igen då :)

Hej å hå!

Kommentarer
Postat av: Maol

Lite lustigt för jag ska nämligen laga spicy morotssoppa på lördag. ^_^

2009-11-10 @ 20:15:36
URL: http://monstars.blogg.se/
Postat av: Emma

Det är mysigt med första snön men bannemig så less jag kommer vara i januari och februari.



Vad jobbigt att äta mosad mat hela tiden. Du får åka och köpa en massa burkar med barnmat! :D

2009-11-11 @ 09:46:10
URL: http://onthemoonwithsteve.blogg.se/
Postat av: Tess

Härligt att höra att allt gick bra! Ja, det där med indragningar inom vården är så totalt fel! Blev så arg när jag läste en insändare i AN idag. En som beklagar sig över att oppositionen vill höja skatten ifall de blir regering nästa år. "Ska vi försörja bidragstagarna...blä blä blä"...Erhm...så stod det ju inte riktigt, men det var det som var syftet med insändaren iaf. Fattar inte folk att skattemedel går till behövlig sjukvård, vård för äldre, skolor och andra saker som de flesta har nytta av någon gång i livet? Usch på mig som skriver om sådana tråkiga saker när du håller på att återhämta dig. Men iofs så fick du ju inte flina och det gör du nog inte av detta inlägg :-) Mission completed! kram på dig

2009-11-11 @ 14:19:35
URL: http://highlandertess.blogg.se/
Postat av: Annie

Stackars pojk:( Måste hålla med Tess. Det är så lätt att säga att man ska sänka skatten när man har sitt på det torra och har råd att lägga ut tusentals kronor på vård. Men folk vill tydligen ha det som i USA där bara de rika har råd att gå till läkaren. Vart är solidariteten nu för tiden? Jag betalar gärna mer i skatt så att fler folk kan få hjälp.

Gött att höra att det gick bra med operationen:) Hoppas att dvdboxarna hjälper lite mot tråkigheten iaf:)

2009-11-11 @ 18:40:40
Postat av: Malin

Men som tur är så vill de flesta av oss i Sverige ha kvar skatten, iaf enligt folkundersökningar som gjorts om nu de stämmer. Det är våran nuvarande regering som vill sänka skatter och ta bort massa saker som de går till. Hoppas på regeringsskifte, men folk är så dumma att bara för att de inte vill ha Mona Sahlin som statsminister så vill de inte rösta på de rödgröna. Oj vilken debatt det blev! :) Men skönt att du är hemma och att operationen gick bra. Hoppas du läker fint nu också. :)

2009-11-11 @ 21:15:52
Postat av: Tess

Så korkat att inte rösta på ett parti bara för en enda persons skull :-/ Det är ju hela politiken som spelar roll, inte vem som är "top dog" för tillfället.

2009-11-11 @ 23:45:23
URL: http://highlandertess.blogg.se/
Postat av: Bella

Ja det sista jag hörde så låg högerblocket väldigt bra till, och även sverigedemokraterna. Vet inte vad som håller på att hända med sverige just nu :(

2009-11-12 @ 07:21:24
URL: http://bellathebean.blogg.se/
Postat av: Tess

En massa missnöjesröster går till SD och PP...Hörde att en del vänsterröster försvann till PP och då är det inte konstigt om oppositionen minskar gentemot den borgerliga sidan. PP räknas ju till "Övriga" än så länge. Sedan finns ju de som sitter tryggt och säkert med sina jobb, fallskärmsavtal och allt vad det är och för dem är ju ett ypperligt jobb gjort av nuvarande regering. Det finns ett pyrande hat mot oss "bidragstagare" för folk har fått idén att man bara går hemma, slappar och har det skönt. Tänk om man kunde göra som i en del filmer. Byta kropp för ett tag. Då skulle Reinfeldt få vara mig ett tag så får vi se om han fortfarande vill förvärra för de sjuka sen :-)

2009-11-12 @ 13:33:52
URL: http://highlandertess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0