Maffiabröder och töntfilm

Helgen har varit fullbokad. Tror jag..jo, så är det.
Fredagen var väl iofs ganska lugn. Lagade en köttfärsgryta med kikärter, fick för mig att den skulle vara überhet, men den var ganska töntig, får krydda upp nästa gång jag gör den :)
Åt mina hembakade bröd till, upptäckte att det var väldigt gott med philadelphiaost på dom, mmm...
Sen glodde vi på "barhemmet" som gick på canal +. Sen blidde det någon töntig amerikansk skräckfilm. Jävla dret som det brukar vara. 5 ungdomar springer ut i skogen i mexico tror jag det var och hamnade vid nån gammal inkagrav. Ja, öh, säger inget mer ifall någon nångång ser den. Så inte jag förstör det "spännande"...spännande my ass.

Lördagen gick i styrandets tecken. Vi fick upp tavlor och bild-lps på väggarna i sovrummet, får väl lägga ut bilder på det. (kom på nu att jag fortfarande inte lagt ut bilder från förra helgen...men men, den som väntar på nåt gott..)
Sen blev det bortstädning av sommargrejer och fram med vintergrejer.
Nu är jag redo för den där skitvintern med blask och ishalka. Så gott man kan vara beredd iaf, haha.
Varför kan det inte få ligga snö när det väl kommer? Så det blir lite ljust.
Bara vägarna blir plogade är det ju ingen fara.
Man kanske ska ha som mission att mula någon i vinter? Men jag kommer bli så jääävla mulad tillbaks och det är ju så kallt...brr... vi får se :)

Idag har jag styrt lite i köket, hann dock inte färdigt.
Jerry styrde balkongen, tog bort trägolvet och gjorde rent och satte pressenning över ytemöbler och sånt jobbigt.
Gjorde en jääävligt god varm smörgåstårta med lax idag... den ska jag göra igen :)
Vi glodde på Maffiabröder när vi åt den, mycket bra film. Jag måste ju glo lite på sånt nu så jag är upplagd för maffiafasoner på Halloween :) Var en del folk från Sopranos med också fast de var lite yngre :)

Nu är det lite mindre än en månad till utsatt datum för Teza och brorsan att bli föräldrar, ska bli kul som fan :)
Synd att tiden inte går snabbare, vill veta vad det blir :)
Brorsan måste visst göra faderskapstest också när lillen är född. Man måste visst det när man inte är gift, hade jag inte en aning om.

Uhm, nu ska jag försöka läsa lite, inte hunnit igenom hela Läckbergboken, men har iaf mindre än 100 sidor kvar, så det ska väl inte ta sån tid :)

Tjipp tjo!

Kommentarer
Postat av: Maol

Ja just det, är man inte gift måste mannen skriva på ett papper att han är pappan. Så fick pappa göra när syrran föddes eftersom mina päron inte var gifta då. När jag föddes var de gifta då och då behöve pappa inte skriva på något papper.

Thomas fick väl också skriva på papper när Loke kom till världen. Häpp häpp.

2009-10-11 @ 20:28:09
URL: http://monstars.blogg.se/
Postat av: Tess

Japp, det där faderskapstestet var pappa tvungen att göra eftersom han och mamma "bara" var förlovade. Vem säger automatiskt att om ett par är gifta så är mannen pappan? Har de aldrig hört talas om otrogna människor? Tycker det är lite förnedrande att de drar sådana slutsatser faktiskt.



Tror jag vet vilken film du pratar om. Robin såg den för ett litet tag sedan. Jag kollade lite, men kände att...nej. Fast kul iofs att det åtminstone kommer NÅT som inte är remake :-) Hmm...nu kanske jag får veta att den är en remake fast att jag inte hört talas om den förut...hehe :-D

2009-10-12 @ 20:17:25
URL: http://highlandertess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0