Måndag morgon

Vaknade vid 6 av två attackerande katter. Jag rörde visst på ena benen under täcket vilket de tyckte var mycket roligt.
Orkade inte somna om efter det.
Sitter och väntar på att konsum ska öppna, vilket är om en och en halv timme.

Jag var visst inte ensam om att titta på rasismprogrammet igår på tv4 vilket gör mig glad.
Ju fler som blir förbannade, desto fler borde vakna upp.
Carl von Linné hyllas världen över, precis som Majkel skrev i en kommentar, men att han delade in oss människor i olika "raser" verkar många ha missat.
Vi européerna var flitiga, negrer var lata, de röda indianerna ville ha sin frihet och de gula ville slåss var väl en kort förklarning över de olika "raserna".

Jag har en bok av författaren Maja Hagerman som heter Det rena landet.
Läs den!
Där står det att in på 1900-talet rasforskade svenskarna.
För runt 80 år sen spreds information från ett statligt institut om rasblandningens faror, på gymnasiet kunde man lära sig att rasbestämma varandra på biologilektionerna.
Man ville undvika rasblandningar för att hålla den svenska folkstammen ren..

80 jävla år sen? Då har vi kommit en bra bit på vägen kan man ju säga.
Men bara för att vi har gjort det så ska vi inte glömma våran historia.
För alla vet hur det går om man inte lär sig av sina misstag...man gör om dem.
Sverige- neutralt land my ass! Vi verkar köra på "En svensk tiger" fortfarande.

Och förresten Dick, nej tack, ingen snus, haha!

Tjo!


Kommentarer
Postat av: Tess

Ja, det är helt sjukt att Sverige försöker framstå som det "neutrala landet" och att det var så förskäckligt det Tyskland höll på med under andra världskriget när man även här forskade och höll på med "raser" :-(

2009-10-26 @ 12:30:17
URL: http://highlandertess.blogg.se/
Postat av: Maol

Gjorde Linné det? Jag har bara hört att han pysslade med blommor. Nu blev jag kluven...?

2009-10-26 @ 18:26:30
URL: http://monstars.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0