Arvikafestivalen, torsdag

Det var en ganska hektisk dag för mig, 7 band att se, 2 av dem halvt sket jag i dock, gick förbi utanför och lyssnade på det ena (Kent), och den andra såg jag när jag gick förbi inne på området (Regina Spektor).


Tommy hade världens bästa ölvakt


Jag och Sebastian var iväg och tittade på Universal Poplad!
Skön syntpop, vilket inte är min cup of tea vanligtvis, men just det här bandet älskar jag!
De spelade dock vid skamlia 13 på dagen, så man var ju inte så pigg minsann.


Gick hem i regnet, Jerry hade då gjort en snyggare fimpburk på balkongen åt våra kära vänner - rökarna.


Jerry och Tommy retades med mig för att jag skulle på Timo Räisänen och det var hällregn!


Men det lugnade ner sig lite iaf, så jag tog mig dit i min svarta wacken-regnponcho :)



Sen blev det en av mina två bästa konsertupplevelser under helgen - Satan takes a holiday!
Fan va bra de var, fick igång sin lilla publik bra, jag köpte deras skiva också, mumma!


Gillade basisten (tror han spelade bas iaf) Såg exakt ut som en uggla, han gjorde t.o.m rätt huvudrörelser, haha!


Så jäkla snajsig, haha!


Träffade även på min syster Carina och hennes gubbe Stafan, det var kul, och kul att de också såg Satan takes a holiday, då kan jag dela min fina upplevelse med några :)


Sen blev det Juliette Lewis, den andra bästa upplevelsen för helgen!
Jäklar va bra hon var, gillade henne väldigt mycket, det märks ju att hon är skådespelerska, bra scennärvaro :)


Den assnygga basisten!
Det var hennes plektrum jag lyckades fånga!


Gillade Julietts top, skulle ju dock aldrig våga ha den själv men :)


Så fin


Sen gick jag hem.
Jag verkar berätta något intressant


Jerry och Kennet leker Manowar


Vilken ostboll tror ni var ute i regnet?


Farligt moln ey?


Jerry färglade min gubbe :)


Annie följde med oss till området när vi skulle in på Wolf


Min fina älskling!


Försöker jag se nykter ut?


Wolf!


Haha, titta in henne bakom Jerry, är det Jerry hon är så glad över?


Sen gick vi ut och satt vid volvo och pratade ett tag med Annie, sen sket jag i allt och gick hem, var så trött.

(Just det, ett fakta om mig under denna dagen: När jag gick hem efter Universal Poplad, får tillägga - inte full, bara väldigt trött, så skulle jag ta genvägen genom skogen vid volvo som man ju gör, men snubblade på första trappsteget där som man precis gått över rälsen så jag ramlade och körde ner händerna i trappen och blev läckert lerig. Hoppade kvickt upp och svor, spanade runt för att hoppas att ingen hade sett mig...men ack ack...fick ögonkontakt med en kille som stod vid busshållplatsen vid volvo- HAHAHA, Jerry tyckte att jag borde hjort ett "hepp"-hopp men jag gick fort och skamset därifrån istället)

Det var väl första dagen, mycket band, måste ha varit ett rekord för mig :)

Tjipp tjo!

Kommentarer
Postat av: Tess

Härliga bilder! Snygg fimpburk! Gillar Jerrys skägg! Om jag vore kille skulle jag också vilja ha mitt skägg i tofs...

2010-07-18 @ 15:09:00
URL: http://highlandertess.blogg.se/
Postat av: Kristin

Åh vad festivalsugen jag blev nu. Var så himla sköj förra året. Nästa år kommer jag oavsett vilka band det är och då ska vi kramas! :D

2010-07-18 @ 17:39:05
URL: http://kristinsandgren.blogg.se/
Postat av: Annie

Du skulle mobbat Tommy för muschen :)

2010-07-18 @ 20:56:30
Postat av: Annika

Låter som en grymt bra dag med både Juliette och Wolf!!

2010-07-19 @ 13:19:27
URL: http://paintpastelprincess.blogg.se/
Postat av: Emma

Men din snällis. Jag ska inte redigera bilder. Det är bara fusk.

2010-07-19 @ 20:20:42
URL: http://onthemoonwithsteve.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0