Sommarlistan



1. Ditt favoritställe på sommaren?
Där är jag lite delad, jag äääälskar att vara ute på landet och njuta av stillheten och alla dofter! Men så älskar jag också att befinna mig på festivaler, på en camping bland massa fulla människor och bete mig lite tokigt sådär.

Mor posar i trädgården

2. Hur spenderar du helst den perfekta sommardagen?
Hänga vid stranden hos föräldrarna, sedan grilla, äta jordgubbar till efterätt och sen dra in till stan och sitta på viksholmen med kompisar och kolla in solnedgången. Det vore en fin heldag det :)

Inväntar soluppgång midsommar-08

3. Vad lägger du helst på grillen?
Kyckling är ju smaskens, lax också...iofs en flintastek också, bara den inte blir seg å tråkig!

4. Vad har du för planer för årets sommarlov/semester?
Festivaler, hälsa på brorsan och hans familj, vara lite husvakt åt mor och far och så ska jag hinna med en TOOL-fest också :D (jag skulle behöva 6 veckor semester istället för 4...suck)
5. Dina bästa sommarfärger?
Limegrönt och den eviga innefärgen svart:)

6. Nämn några saker du tycker är typiskt svenskt på sommaren:
Smultron, jordgubbar, syréndoft och doften av blöt asfalt efter ett sommarregn
7. Bästa sommarminnet från barndomen?
Det är mycket det, mycket från föräldrarnas strand, där man hängt måååånga timmar, sen alla resor man gjorde med föräldrarna också, mycket norge, Dalarna, Gotland etc etc..
8. Havet, sjön eller poolen?
Sjön absolut! 

9. Vad väljer du i glassbaren?
Piggelin sitter ju alltid bra, annars mjukglass i bägare eller en smaskig Magnum! (Varför finns inte min absoluta favoritglass banama kvar för?)

10. Vart går din drömsemester?
Det är inget särskilt jag är sugen på nu, skulle vara kul med något som bulgarien eller liknande, men det får vänta några år.


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Åååh, syréndoft är ju helt underbart. Bara de är vita vill säga. Blir så fruktansvärt irriterad av färgen lila. :D

Doften av regn är också oslagbart!

2010-06-15 @ 23:28:17
Postat av: Annika N

Bulgarien är toppen! Billigt och äta och dricka! Woho!

2010-06-16 @ 21:18:54
URL: http://paintpastelprincess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0