Tight...

Nu blir det väldigt tight i ekonomin någon månad eller så framöver.
Jerry gjorde ju en operation och var sängliggandes runt en vekca, så han sjukskrev sig eftersom han inte på några sätt skulle ha kunnat ta ett jobb om han blev erbjuden ett. (Vilket han också BLEV dagarna innan och fick tacka nej, tråkigt, men sant.)

Då börjar problemen ramla in, man vet ju att försäkrningskassan är mongo och seg, men man märker inte exakt HUR segt innan man har med dem att göra.
Jerry är arbetslös och får nu inte skicka in kassakort till a-kassan innan han fått ett godkännande från försäkringskassan att han fick vara sjukskriven en vecka.
För det första skulle han då ha ett original-arbetsgivarintyg från senaste stället han jobbade på, det tog en halv vecka innan man lyckades få fram det.
Nu är det skickat till försäkringskassan tillsammans med en radda papper, nu kan det ta en månad innan de läst igenom och godkännt, sen skickar de ett papper till Jerry om godkännande som då han ska skicka upp till a-kassan.
SEN får han skicka in kasskort igen.... SUCK. Och då tar det ju två veckor innan han får in pengar.
Och säkert kommer försäkringskassan skicka ett brev med "kompletterande uppgifter" som han ska fylla i. Eller så tappar de bort hans papper, det skulle vara andra gången isåfall.

Så ja, han räknar väl med att få pengar igen i...maj eller nåt.
Så ja...vi får det lite tight ett tag.
Så nästa partaj blir nog the Haunted i Karlstad i maj, det ska bli gött som fan, ser fram emot det som fan...för då borde vi landat på fötterna igen...

Kommentarer
Postat av: Tess

Ja, det är helt tokigt med väntetiderna. Själva ska FK och AF ha in allt så otroligt snabbt, men segar sig tillbaka.

2010-03-13 @ 11:27:32
URL: http://highlandertess.blogg.se/
Postat av: Kristin

Hata FK och sån skit. Alladessa jävla papper fram och tillbaka. Jag vet fortfarande inte om jag får några pengar för den tiden jag har varit sjukskriven men vad kan jag göra åt det jag hade ju inte kunnat jobba ändå men vore ju gött om man fick lite pengar. Sen är det havandeskapspenning och till slut föräldrapenning som manska söka. Gör inget annat än fyller i papper känns det som. Hoppas det löser sig för er!

kram!!

2010-03-13 @ 13:18:53
URL: http://kristinsandgren.blogg.se/
Postat av: Kristin

Taaaaack!

Ja dom är försvinnande goda måste jag säga. Sånt åt jag nästan varje morgon när vi var i amerikat höhö

2010-03-13 @ 15:24:22
URL: http://kristinsandgren.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Usch va jobbigt det lät! Hoppas de inte übersegar sig för honom.



Kul att ni ska på Haunted i alla fall :) Då kan ni däcka på valfri plats i Tobbes lägenhet ;D

2010-03-13 @ 16:23:33
Postat av: Malin

Usch vad jobbigt!

Är fan jobbigt att få igång a-kassan också. Fick ett arbetsgivarintyg från Lidl, men det var bara för januari i år så jag fick ringa om ett nytt. Men de är så sega med att skicka ut dem och a-kassan ville ha kompletteringar inom två veckor. Får se om jag får i tid. Jag ringde om det samma dag som jag fick brevet från a-kassan, så det är ju inte mitt fel...



TOOL-fyllan låter bra, men jag tycker också det räcker med oss tre. En liten intim tillställning. :)

2010-03-13 @ 17:13:14
URL: http://malinbralin.blogg.se/
Postat av: Malin

14-tiden funkar bra förresten! :)

2010-03-13 @ 17:15:03
URL: http://malinbralin.blogg.se/
Postat av: nathalie

Jobbigt :/

2010-03-13 @ 17:52:14
URL: http://nathalieke.blogg.se/
Postat av: Annie

På nåt vis verkar det alltid fattas nåt papper när man skickat in. Skumt.

Glöm inte Vimmerby i påsk också. Eller blir det inställt nu?

2010-03-13 @ 17:53:13
Postat av: Maol

Asjobbigt att vänta på dom :(

Det blir vardagsrummet som blir ommålat.

2010-03-13 @ 23:09:02
URL: http://monstars.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0